Bár a második szabadedzésen, a vizes pályán mutatott tempó, az 5 másodperc feletti hátrány megmaradása esetén talán már nem is számít, az biztos, hogy a ferraris Sebastian Vettel még az időmérőn elérendő eredményénél is hátrébb kezdi majd a vasárnapi austini futamot.

A német versenyző még az Amerikai Nagydíj szintén esős első szabadedzésén hibázott, a Charles Leclerc által a pályára vitt kavicsok takarításának idejére elrendelt piros zászlós megszakítás kezdetén a négyszeres világbajnok nem lassított le megfelelően, ezért a versenybírók háromhelyes rajtbüntetéssel sújtották.

A büntetést az autó telemetriai adatain alapult, Vettelnek nem is lehetett mentsége, bár lassított, az előírt két mérési szakaszon belül nem eleget, így elkerülhetetlen volt a szankció. Ő maga nem értett egyet a döntéssel.

„Igen” – mondta, amikor az újságírók arról kérdezték, hogy szerinte megfelelően lassított-e. „Szerintem azért belátással kellene kezelni a szabályokat. 27,7 másodpercre rámutatni, hogy ezzel szegtem szabályt… Szerintem ez nem jó, én úgy gondolom, hogy lelassítottam és alaposan körülnéztem.”

„A szabályok egyértelműek, ismerjük őket, de azt hiszem, most először alkalmazták őket vizes pályán, és a vizes körülményekhez megszabott célidő sokkal magasabb, szó szerint 30-40 km/órára kell visszalassítani, hogy elérjük az adott köridőt. Legközelebb nyilván ezt is kéne tennem majd, de szerintem ez így nem jó, mert mi van, ha jön mögöttem valaki és hátulról belémrohan? Vajon fontosabb, hogy ne kapjak büntetést?”

F1: Vettelt hátrasorolják az Amerikai Nagydíjra 1

A négyszeres világbajnok azt is megpedzette, hogy a időmérő rendszer sem működött megfelelően:

„Úgy látták, hogy túl későn lassultam le, az elég egyértelmű dolog. De szerintem valami gond lehetett a rendszerrel, az időméréssel. Én tudom, hogy lassítottam, erről nem is tudok többet mondani. A versenybírók nagyon pontosak voltak, azt mondták, 27,7 másodperc alatt lassítottam le. Amikor megláttam a piros zászlót, lassítottam, alaposan körülnéztem, hogy a falba állt-e egy autó vagy van-e valaki a 9-10-es kanyar környékén, és utána jelentősen lassítottam még, hogy megfeleljek a szabályoknak.”

A Red Bull-főnök Christian Horner így kommentálta volt pilótája megbüntetését:

„Ez egy pocsék szabály, de konzekvensnek kell lenniük, mert az meg bohózat lenne, ha egyik hétvégén büntetnének, a másikon meg nem. De sem a szabály, sem a büntetés nem jó. Már így is túl van szabályozva a Forma-1.”

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szintén kritizálta a büntetést:

„Nehéz ügy ez, mert a legutóbbi hétvégén (Szuzukában) is született egy szerintem túl szigorú büntetés Estebannal (Ocon) szemben, ami viszont precedenst teremtett. A bajnokság szempontjából persze nyilvánvalóan nem jó, ha Sebastian büntetést kap. Jobb lenne, ha ott lenne elöl és csinálhatná a show-t.”

A kérdésre, hogy változtatni kell-e a piros zászlós szabályokon, Wolff így felelt:

„Szerintem beszélni kellene a témáról, mert a pályabírók és az esetleg baleset szenvedett autó biztonsága is nagyon fontos, de meg kell vizsgálni a szabályokat. Szeretnénk megszabadulni a büntetésektől, szóval a két dolgot össze kellene kötni.”