Napos, enyhe időben sorakoztak fel a Forma-1-esek a 2018-as idény 18. futama, az Amerikai Nagydíj rajtjához az austini Circuit of the Americas pályán.
A pole-ból az ötödik bajnoki cím megszerzésére esélyes Lewis Hamilton, mellőle a ferraris Kimi Räikkönen indulhatott. A második sorba a Mercedes másik versenyzője, Valtteri Bottas, valamint a Red Bull-os Daniel Ricciardo állt. Az időmérőn hajszálnyi lemaradással 2. Sebastian Vettel egy vitatott büntetés miatt az 5. rajtkockába állt, a Force Indiá-s Esteban Ocon mellé. A negyedik sorból a renault-s Nico Hülkenberg és a haasos Romain Grosjean, az ötödikből az Alfa Romeo Sauber-es Charles Leclerc és a Force Indiá-s Sergio Perez kezdte a versenyt.
A futamra hárman kaptak rajbüntetést: a Toro Rosso párosa új Honda-motorok beszerelése miatt került az utolsó sorba, míg az időmérőn a felfüggesztését eltörő Max Verstappen Red Bulljában vasárnapra sebességváltót cseréltek, így a 13. helyett a 18. rajtkockába került.
A Pirelli a lágy, szuperlágy és ultralágy keverékeit szállította Austinba, de az esős pénteki edzésnap miatt a csapatok nem sok tapasztalatot szereztek a gumik viselkedéséről, ráadásul a szállító vasárnapra új, magasabb nyomásértéket adott meg a hátsó gumikra. A Pirelli egykiállásos versenyt valószínűsített, az ultralágyon rajtolók számára 14-20, a szuperlágyasoknak 18-24 körös első etappal, majd lágyas második szakaszt az 56 kör maradékára.
A top10-ből a Mercedes-pilóták és Vettel a szuperlágyon vágott neki a futamnak, a többiek, így Räikkönen is az ultralágyon. Hátrébb Marcus Ericsson (16.) és Verstappen vett fel lágyakat, mindenki más a szuperlágyakkal kezdett.
2018 Forma-1 Amerikai Nagydíj, futam
A lámpák kialvásakor Hamilton azonnal balra szorította Räikkönent, de a finn így is elsőként tudott elfordulni. Vettel a körön végig csatázott Ricciardóval, de megint jött egy első körös hiba, összeértek, a német megpördült, a 15. helyre esett vissza. Hátrébb is sokan koccantak, Alonsót Stroll lökte Szirotkinnak, Leclerc Grosjeannal ütközött, ő is megpördült, a 17. helyre esett. Alosno, Stroll és Grosjean a bokszba hajtott, a spanyol és a francia fel is adta a versenyt.
A sorrend: Räikkönen, Hamilton, Bottas, Ricciardo, Hülkenberg, Sainz, Ocon, Verstappen, Perez, Magnussen, Vettel, Szirotkin, Hartley, Vandoorne, Gasly, Ericsson, Leclerc, Stroll, Grosjean, Alonso.
Räikkönen alulkormányzottságot jelentett a rádión, miközben Vettel már a 10. helyen haladt.
Vettel a célegyenesben elvette a 9. helyet Pereztől.
Verstappen Hülkenberget, Vettel Ocont előzte meg, az 5. és 8. helyre léptek előre.
Daniel Ricciardo alatt megállt a Red Bull, az ausztrál a 4. helyről esett ki. Az első körös incidenesek után csak Strollnak osztottak ki büntetést, bokszutca-áthajtást kapott.
A Red Bull eltávolításának idejére virtuális biztonsági autót rendeltek el.
Hamiltont a Räikkönennel ellentétes boksztaktikára utasították, a finn nem ment ki kereket cserélni, így az angol fordult be a bokszutcába, lágyakat kapott. A 3. helyre tért vissza. A VSC-t a kör közben visszavonták, Vettel Hülkenberg megelőzésével az 5. lett.
Hamilton utolérte Bottas, a finn minden további nélkül át is adta a 2. helyet a címvédőnek.
Hamilton megérkezett Räikkönen nyakára, a hátsó DRS-zónában azonban még nem tudott előzni.
Hamilton a célegyenesen még közelebb férkőzött a DRS-sel, de az első kanyarban még nem tudott bebújni, és a hátsó egyenesen sem előzött.
Räikkönen a célegyenest újra kihúzta, a vörös autó tempója is nagyon jó volt. A hátsó egyenesn megint támadott az angol, ívváltással akart előrébb jutni, de a finn nagyon jól védekezett. A kör végén azért kiment lágyakért, de ezzel is sikerült alaposan feltartani Hamiltont. Räikkönen az 5. helyre, Vettel mögé ért vissza, Hamilton átvette a vezetést.
Verstappen is kereket cserélt, szuperlágyakat vett fel, Räikkönen mögé, az 5. helyre került.
Bottas is felvette a lágyakat, a kiállás után viszont csak Verstappen mögé került, egy pozíciót veszített.
Vettel az első kanyarban elengedte a friss gumikon sokkal gyorsabb Räikkönent, átadta neki a 2. helyet.
Vettel gumijai teljesen elfogytak, Verstappen meg is előzte, a kör végén a bokszba is hajtott. Megkapta a lágyakat, az 5. helyre került.
A sorrend féltávnál: Hamilton, Räikkönen, Verstappen, Bottas, Vettel, Magnussen, Hülkenberg, Sainz, Hartley, Ericsson, Ocon, Szirotkin, Vandoorne, Gasly, Perez, Leclerc és Stroll.
Hamilton hátsó gumijain egyre határozottabban látszani kezdett a hólyagosodás, a tempója is visszaesett. A csapatrádión Leclerc-t a futam feladására szólították, a monacói beállt a garázsba.
Hamilton egyre nagyobb bajban volt a gumikkal, az egyik hátsó szemcsésedett, a másik hólyagosodott. A kör végén be is ment a bokszba, újra lágyakat kapott a harmadik etapra. Az angol a 4. helyre, Räikkönen, Verstappen és Bottas mögé került.
Bottas megint elengedte Hamiltont, a 3. helyre lépett előre az angol.
Vettel megérkezett Bottas mögé, de még DRS-távolságon kívül volt.
Räikkönen és Verstappen, valamint Verstappen és Hamilton között is mindössze 1,2-1,3 másodperces különbség volt, csata készülődött.
Hamilton már nyithatta a DRS-sét, sikerült közelebb lopakodnia Verstappenhez. A holland egy elrontott kanyarja után az angol támadásba is lendült, négy kanyaron keresztül csatáztak, de Hamilton is kisodródott, visszaesett.
Vettel a hátsó egyenesen DRS-sel megelőzte Bottast, a finn le is sodródott a kanyarban, törmelékre is hajtott.
Räikkönen a Force Indiák és Magnussen mögött befutott a célba, a finn pilóta a 2013-as Ausztrál Nagydíj után újra futamot nyert. Mögötte a 18. pozícióból kezdő Verstappen és Hamilton futott be a dobogós helyeken. Az angol 3. eredménye és a Vettel által elért 4. hely azt jelenti, hogy a világbajnokság nyitott maradt. Bottas végül csak az 5. lett.
A további pontokon Nico Hülkenberg, Carlos Sainz, Esteban Ocon, Kevin Magnussen és Sergio Perez osztozott.