Felforgatta a nagyteljesítményű sportkocsik állóvizét a Lamborghini Miura érkezése, melyet a világ első szupersportautójának is tartanak. A korábbiaktól eltérően ebben már nem a kabin előtt, hanem mögötte kapott helyet a motor és ennek bőven akadt előnye. Ez a megoldás szemet szúrt a Ferrarinak is, akik belevágtak a fejlesztésbe, melynek eredményét az 1971-es Torinói Autószalonon mutatták be. Ez lett a Ferrari 512 BB, vagyis Berlinetta Boxer. 1976-ban érkezett a frissebb, második generáció, amilyen az alábbi példány is.

Páratlan példány ez az arany Ferrari 1

A konkrét darab különlegessége nem az, hogy kiváló állapotban van, és még csak nem is az eddigi három tulajdonos, hanem a színösszeállítás. Ez az egyetlen 512 BB, melyet Oro Chiaro Metallizzato nevű arany színre fényeztek és a belsejét Testa di Moro árnyalatú barna bőr borítja. Az autót még 1977-ben, egy lízingcégen keresztül vásárolták, első tulajdonosa torinói volt, így végig Olaszországban maradt. Harmadik tulajdonosa nem kedvelte ezt a kombinációt, ezért a klasszikus pirosra fényeztette, de szerencsére később a Ferrari műhelyében helyreállították az eredeti állapotot. Ebben a szépen restaurált formájában valakinek megért 145,4 millió forintnak megfelelő összeget.

Páratlan példány ez az arany Ferrari 15

Bár Berlinetta Boxernek hívják, az 512-es valójában nem boxermotoros, hanem egy 180 fokos hengerszögű V12-es. A 4,9 literes motorból 360 lóerőt hoztak ki az olaszok, ami mellé 450 Nm nyomaték társul. A 1,5 tonnás sportautó álló helyzetből 5,4 másodperc alatt sprintel 100-ra, a végsebessége pedig 288 km/óra.

Páratlan példány ez az arany Ferrari 16