A múlt hétvége előtt nagyon úgy tűnt, hogy a mercedeses Lewis Hamilton a vasárnapi Amerikai Nagydíjon behúzza az ötödik világbajnoki címét.
Ez nem történt meg, de egyáltalán nem az üldöző Sebastian Vettelnek köszönhetően, mert míg csapattársa, Kimi Räikkönen erős időmérő után hibátlan versenyt teljesítve győzött Austinban, a négyszeres bajnok német a pénteki szabadedzésen hibázott, amiért hátrasorolták, majd a futam első körén megint incidensbe keveredett és a mezőny végére esett, ahonnan végül a 4. helyig kapaszkodott.
Mivel a Mercedes a futamon küszködött a gumikkal, Lewis Hamilton csak a 3. helyen tudott célba érni, Toto Wolff a verseny után maga is azt mondta, hogy ez sima Vettel-győzelem lett volna a hibák nélkül.
Vettel az idény második felére eléggé szétesett, ez egyre nyilvánvalóbban látszik, mondja többek között a Ferrari egykori technikai főnöke, a ma a Forma-1 sportszakmai vezetőjeként dolgozó Ross Brawn:
„Pénteken volt egy apró hiba, a piros zászlónál nem lassított eléggé, amiért háromhelyes rajtbüntetéssel fizetett. A futamon aztán megint ütközött egy Red Bull-lal, ezúttal Ricciardóéval, és ebben az esetben is ő járt rosszul. Újabb felzárkózási lehetőség úszott el a bajnokságban, főleg, ha megnézzük, Räikkönen mire volt képes ugyanazzal az autóval.”
„Semmiképp sem szeretném leírni Vettelt, de az is biztos, hogy az incidensek most már nem írhatók a véletlen számlájára. Inkább arra utalnak, hogy Sebastian jelenleg egy kicsit szét van esve” – állapította meg az angol.
„Most, hogy már tulajdonképpen elszálltak a bajnoki remények, a Ferrarinál eljött az idő a számvetésre. A legfontosabb, hogy rájöjjenek, hogyan segítsenek Vettelen, hogy képes legyen kihasználni a hatalmas tehetségét.”
„Senkiből nem lesz csak úgy négyszeres világbajnok, és Sebastian sem felejtette el, hogyan kell győzni. De egy olyan bonyolult sportágban, mint a Forma-1, csakis akkor lehet elérni a kitűzött célt, ha a kirakós minden darabja a helyén van, ha egy is hiányzik, minden borul” – magyarázta Brawn.
A Vettellel jó viszont ápoló honfitársa, az egykori Forma-1 pilóta Timo Glock is beszélt a ferraris újabb rossz hétvégéjéről:
„A rajt után, amikor megtörtént a lehető legrosszabb, semmiképp sem lehet elégedett. Főleg nem úgy, hogy Räikkönen esetében láthattuk, hogy megvolt a Ferrari tempója. Vettel most csökkenthette volna a hátrányát Hamiltonhoz képest. Ez biztosan fájdalmas, látszik is rajta. Nagyon kevésszer láttam ilyennek korábban. Érzi, hogy hibázott, ez mélyen belül fájhat.”
Glock szerint a ferraris jobban, teszi, ha igyekszik egyszerűen lapozni egyet.
„Ezt a hétvégét le kell zárnia, el kell felejtenie, hogy aztán a maximumot nyújthassa a maradék három versenyen. Persze tudjuk, mi jön most, az olasz sajtó biztosan nem fogja majd vissza magát. Ez fájni fog, és sajnálom is őt ezért.”
„Valahogy mindig a rossz helyen van a rossz időben, Monzában is ez volt. Nagyon remélem, hogy az utolsó három futamon már a jó irányba tudnak lépni. Az, hogy most sikerült erőből megverni a Mercedest, neki is motivációt adhat.”
Az egykori Red Bull-pilóta, Forma-1-es szakkommentátor David Coulthard arra figyelt fel, hogy Vettel az utóbbi időben inkább „menekül” a Ferraritól:
„Négyszeres világbajnok, mégis két kanyaron belül kétszer hibázott. Egy hibára még mondhatnánk, hogy kereste a határt az autóval, de kettő… Azt mondja, kimerült, és amikor kimerült az ember, a vigasztárgyához fordul. Az utóbbi pár hétvégén többször láttam a Red Bulnál vendégeskedni, mint korábban bármikor, amióta a Ferrarinál versenyez. Náluk bújik a vigasztakarója alá a Ferrari elől. Nekem úgy tűnik, hogy nem csak a felzárkózásos futamokba fáradt bele, hanem nem is érzi magát olyan jól a csapatnál, mint korábban a Red Bullnál.”