Ahogy mi is megírtuk, a Ferrari nemrégiben a Nemzetközi Automobil Szövetséghez (FIA) fordult a Mercedes Belgiumban bevezetett, szellőző/hűtőcsatornás felnijeit illetően.

A felügyelőszervezet ugyan nem talált kivetnivalót az újításban, a bajnokcsapat azonban – tartva attól, hogy a Ferrari a futam után így is óvást nyújtana be – Austinra mégis változtatott a dizájnon, írja az Autosport.

A változtatás magyarázhatja, miért is küszködött újra Lewis Hamilton a futamon a hátsó gumik kopásával. A címvédő az élmenők közül egyedüliként kétkiállásos versenyt teljesített, ugyanis második etapján a hátsó lágy gumik egyszerre hólyagosodtak és szemcsésedtek – az angol végül 3. lett az Amerikai Nagydíjon.

„Azért kényszerültünk két kiállásra, mert bizonyos dolgok nem voltak ideálisak az autón. A futam előtt nem tudhattuk ezt – az említett probléma nélkül messze nem lett volna olyan súlyos a gumikopásunk” – mondta a futam után.

Az austini hétvége komoly fordulatot hozott az erőviszonyokat tekintve: a Merci felnis visszalépése mellett ugyanis a Ferrari négy hónapnyi fejlesztést kidobva az autó nyári specifikációjához tért vissza, Kimi Räikkönen meg is nyerte a versenyt.