A VW-csoport MQB padlólemezének legkisebb, A0 verziójára épül a Scala, amely a Škoda kínálatában elsőként hasznosítja ezt a modern, moduláris platformot.
Nem csak műszakilag lesz vadonatúj a Scala, a dizájn terén is újat ígér, amiről az álcázott felvételek alapján nemigen tudunk nyilatkozni, de a korábban már bemutatott far, ahol a szélvédő alatt, nagy betűkkel lesz felírva a márkanév, elég látványos részletnek ígérkezik.
Motorikusan 90-150 lóerő között mozog majd a modell (egy 1,0 literes CNG gázüzemű blokk is lesz köztük); a jelenlegi Rapid 90-125 lóerőt kínál. Utóbbinál hosszabb (4362 mm), szélesebb (1793 mm) és magasabb (1471 mm) lesz a Scala, a tengelytáv az eddigi 2602 helyett 2649 mm lesz. Felárért 15 mm-rel ültetett sportfutómű is kérhető.
Különösen sok férőhelyet ígér a Scala: a hátsó térdhely (73 mm) ugyanakkora, mint az Octaviában, a könyöktér alig kisebb annál (1425 vs. 1449 mm), a fejtér pedig egyenesen nagyobb: 982 mm, szemben az Octavia 980 mm-ével. A 467 /1410 literes csomagtartóra is büszke lehet a Škoda Scala.
A modern megoldások között első-hátsó LED-es fényforrások, dinamikus hátsó irányjelző, motorosan kihajtható vonóhorog és motoros csomagtérajtó szerepel az opciós listán.
A műszerfal akár digitális is lehet, a már ismert 10,25 colos kijelzővel; a központi multimédiás monitor akár 9,2 colos. Az ajtózárak mobiltelefonról működtethetők, a beépített SIM-kártya révén folyamatos a kapcsolat egy vészhívóközponttal, és akár fedélzeti wifit is csiholhatunk belőle.
Holttérfelügyelet, adaptív tempomat, gyalogosfigyelő vészfékrendszer és automata parkolórobot is kérhető lesz a 2019 első felében piacra lépő autóhoz.
Ha videón is megnéznéd a Scalát, kattints ide bátran.