Míg a 2018-as idény első fele az igen versenyképes Ferrari és a címvédő Mercedes adok-kapokjáról, a valódi bajnoki küzdelemről szólt, nyártól egyre inkább az addig komoly esélyesnek látszó Sebastian Vettel hibái kerültek fókuszba.
A német pilóta legutóbb, az austini hétvégén sem teljesített makulátlanul, már az első szabadedzésen amatőr hibát elkövetve nem lassított eléggé a piros zászlós szakasznál (mindenki másnak sikerült, még a pályán lévő tesztpilótáknak is), majd a vasárnapi futam első körén Daniel Ricciardo Red Bulljába csúszott bele, megpördült, visszaesett, és végül csak a 4. lett, amikor Kimi Räikkönen bizonyította, hogy a Ferrarival aznap nyerni is lehetett.
Räikkönen ugyanakkor úgy látja, értelmetlen és felesleges a csapattársa hibáit boncolgatni:
„Nem is tudom, hogy tényleg olyan sokszor hibázott-e. Németországban kicsúszott, de akkor nagyon nehéz körülmények is voltak. Nem tudom, hogy a hibák valójában mennyire befolyásolták a végeredményt. Nehéz ezt megmondani.”
„Persze mindig vannak olyanok, akik megmondják a tutit, hogy ezért és ezért nem győzött, és nyilván ha az ember ujjal akar mutogatni, millió olyasmit lehet találni, amire azt lehet mondani, hogy ha másképp csinálta volna, más lett volna a végeredmény. De utólag mindig könnyű. Visszamehetnénk 10 évet is, hogy akkor ezt kellett volna másképp csinálni, és nyerhettél volna… Ennek semmi értelme” – magyarázta az Autosportnak a 2007-es világbajnok.
Akár számítanak a hibák, akár nem, mostanra egyértelmű, hogy Vettel nem lesz idén világbajnok, a mercedeses Lewis Hamilton behúzza ötödik címét is – ezzel pedig továbbra is Räikkönen marad a Ferrari eddigi utolsó bajnoka.
„Nem igazán foglalkozom ezzel. Lehet hogy egy nap, miután visszavonultam, elgondolkodom rajta, hogy mennyire örülök, hogy világbajnok lettem a Ferrarival, de igazán nem gondolok arra, hogy hú, én vagyok az eddigi utolsó. Egyesek mondogatják, de egyszerűen csak így alakult. Meglátjuk, mi lesz idén meg jövőre.”
Räikkönen az év végén egyébként búcsúzik a Ferraritól, jövőre az ő ülését megkapó Charles Leclerc helyére megy, visszatér első Forma-1-es csapatához, az Alfa Romeo Sauberhez, amit izgatottan vár is.