Idén 29 országból összesen 15 ezer kamionsofőr vett részt a Daimler által szervezett megmérettetésen. A versenyre szinte minden földrészről, így például Ázsiából, Dél-Amerikából, illetve Dél-Afrikából is jelentkeztek. A FleetBoard Drivers’ League példátlan magyar sikerrel zárult, hiszen az idén először megrendezett Sofőr Világbajnokságon Magyarország bronzérmet szerzett.
Honnan ered a verseny neve?
A FleetBoard ismerősen csenghet a magyar sofőrök számára. Ez a felhő alapú fejlesztés olyan telematikai megoldásokat kínál a speditőrök és a logisztikai vállalkozások számára, melyek segítenek az üzemanyagköltségek csökkentésében, valamint a termelékenység és a biztonság növelésében. Innen ered tehát a verseny neve, melynek célja nem más, mint a minél gazdaságosabb és hatékonyabb vezetés megvalósítása.
A FleetBoard Drivers’ League lebonyolítása több hónapot vett igénybe. A részt vevők első körben három hónapon keresztül vetélkedhettek egymással. Ez nem jelentett mást, mint a versenyzők normál napi munkavégzését, azonban adataikat és eredményeiket folyamatosan rögzítették. Ezek alapján májusban kiválasztották országonként a 11 legjobb sofőrt. Ők június elsejétől – a verseny történetében először – nyolcad-, illetve negyeddöntőn, majd elődöntőn mérhették össze tudásukat. A legjobbak pedig a döntőben harcolhattak meg egymással az elsőségért.
A magyarok egészen az elődöntőig jutottak, ahol a kíniakkal találták szembe magukat. Az ázsiaiak 9,98 átlagpontszámot értek el, egy tizeddel felülmúlva a mieinket. Magyarország végül a svájciak legyőzésével szerezte meg a bronzérmet. A különbség mindössze egyezred volt a mi javunkra az alpesi ország sofőrjeivel szemben (9,783 pont). Az elődöntőben a németek a svájciakkal kerültek össze, viszont a kínaiakkal ők sem bírtak a fináléban, így a rendező ország az ezüstérmet szerezte meg a FleetBoard Drivers League Világbajnokságon.
A verseny során nem csak a nemzetközi szinten sikereket elért sofőröket díjazták, hanem az adott országok legjobb pilótáit és csapatait is. Egyéni kategóriában a győzelmet Cziczeri Sándor szerezte meg több megnyert párbajjal, második helyezett Csobán Ádám, míg a harmadik Csapó Zsolt lett. Mindhárman a J&S Speed Kft. képviseletében vettek részt a versenyen. Érdekesség, hogy Cziczeri Sándor, a magyar vb-keret tagjaként nemzetközi szinten a 39. helyet szerezte meg egyéniben. A csapatversenyben a J&S Speed Kft. járművezetői taroltak idehaza, összesen egy századdal legyőzve a végig szorosan a nyomukban lévő Szaki Trans Kft. csapatát.
A versenyen nem csak Mercedes-Benz gyártmányú teherautóval lehetett versenyezni, mivel akadt közöttük több konkurens márka is. De nem ez számított, hanem az, hogy a jármű fedélzetén működő FleetBoard rendszer szerint milyen eredményeket produkáltak a sofőrök. A magyarok felkészültségéről sokat elmond, hogy a hatszáz hazai résztvevő közül az első 100 versenyző átlagpontszáma 9,6 pont volt a megszerezhető 10-ből.