Ugyan az októberi nyárban egyelőre még melegrekordok dőlnek meg, egy szál pólóban lehet parádézni az utcán és hüllőként napozva szívhatjuk magunkba a szezon utolsó D-vitamin-dózisát, de nem lesz ez mindig így. Aki még a fagy, vagy a mágikus 7 fok alatti hőmérséklet beállta előtt szeretne átállni téli abroncsra, az okosan teszi, ha már most megnézi, megrendeli azt a téli gumit, amivel aztán biztonságban átvészelheti a havas, latyakos, csúszós hónapokat. Segítünk a választásban, megmutatjuk, melyek a 2018-2019-es szezon legjobb téli abroncsai.
A német ADAC a 175/65 R 14 méretű, nagyjából a Fiesta méretű kisautókra való abroncsméretben próbálta megtalálni a legjobbat. Náluk a Continental WinterContact TS860 vitte el a pálmát, másodikként a Dunlop Winter Response 2 végzett, a harmadik helyet pedig a Firestone Winterhawk 3 csípte meg.
Értékelésnél leginkább a nedves felületen mért eredményt tartották fontosnak, hiszen télen ez a leggyakoribb – 30 százalékban -, utána a havon, majd a szárazon mért eredmények voltak érdekesek a teszt szempontjából. Alább a színes táblázat a többi szereplővel.
A Nankang Snow Sv3-at pedig kerülje mindenki, mint ördög a tömjénfüstöt! A szaklap szerint nagyon nem ajánlott, még ha ingyen adják, akkor se.
Az ÖAMTC két méretről is megmondja a tutit, a kisebb, 175/65 R 14 mérettartományban a német kollégáéval teljesen megegyező eredmények születtek. A nagyobb, 205/55 R 16-os méretben szintén a Continental lett a legjobb, de itt már befurakodott a második helyre a Goodyear UltraGrip 9-es. A bronzérmet a Dunlop vitte, de itt nem a Winter Response 2-vel, hanem a Winter Sport 5 fantázianéven árult termékkel. A sort a Lauffen zárja, amit egyáltalán nem ajánlanak.
Az AutoBild 2018-ban a 195/65 R 15 méretet nézte ki magának, ami nagyjából a Golf kategóriájú autókra való. 51 abronccsal kezdték a teszteket, de a végleges, minden részletre kiterjedő tesztbe csak a 20 legjobb kerülhetett be.
A legjobb itt a Dunlop Winter Sport 5 lett, amit a Continental WinterContact TS 860, illetve a Kleber Crisalp HP3 követett fej fej mellett a sorban. A harmadik helyre a Fulda Kristall Control HP2 jutott be. Az AutoBild elvégezte a nagy teljesítményű autókra való téli gumik tesztjét is, a 245/45 R 18 méretben. Itt igazi meglepetés volt, hogy az élen egy új modell, a Vredestein Wintrac Pro végzett. Igaz, egyetlen ponttal csupán, de megverte a Continental csodagumiját. A harmadik a Kleber Krisalp HP3 lett.
Az Auto Motor und Sport magazin a 205/55 R 16 méretből választott 11 abroncsot. Meglepetés a Nokian harmadik helye, de az első két pozíció a papírforma szerint alakult náluk is. Aki a részletes, mindenre kiterjedő téligumi-tesztet is elolvasná, az a novemberi AutóMagazinban megtalálja.
Az AMS toplistája így alakult:
Mitől téli a téli gumi?
Téli guminak azt az abroncsot nevezik, amelynek futófelületét, mintázatát, szerkezetét úgy tervezték, hogy a nyáron használt gumiabroncsnál jobb tapadást biztosítson téli körülmények között, alacsony hőmérsékleten, jellemzően nedves-havas útfelületen. A téli gumi futófelületének mintázata hornyokból és/vagy a normál gumiabroncsénál nagyobb közökkel elhelyezett blokkokból áll. A hatóságok által is elfogadott téli gumi az oldalán lévő hármas hegycsúcsról és a benne lévő hópehelyről ismerhető fel.