1973 a Mustang számára is fontos év, ez volt ugyanis az első generációs Mustang utolsó gyártási éve, 1974-től már a kevésbé sikeres Mustang II került a gyártósorra, amit a súlycsökkentés és a főleg Japánból érkező konkurencia miatt kisebbre szabtak, de éppen emiatt a második generáció veszített az “izomautó” jellegéből.
Ezután hosszú szünet következett, kevésbé érdekes, sőt esetenként megosztó évjáratokkal, majd 2005-ben piacra dobták a “retrofuturista” jelzővel illetett ötödik generációt, ami máig ható lökést adott az amerikai izomautók piacának.
Mindenestre nem véletlen, hogy igazi kultautóvá az első generációs Mustangok váltak, íme néhány példa a filmiparból:
- egy 1968-as GT390 Fastbackkel száguldozott Steve McQueen a Bullittban
- egy 1971-es modell (Eleanor) okozott sok fejfájást Nicholas Cage-nek a Tolvajtempóban
- és ne felejtsük ki Keanu Reeveset sem, hiszen az utóbbi évek egyik legjobb akciófilmjének az az alaptörténete, hogy ellopják John Wick szeretett ’69-es Mustangját
A Bullitt Mustang utóélete
A forgatáson két Mustangot használtak, az egyiket főleg az ugratásokra és a törésekre, a másikat pedig az akciójelenetekben, az üldözéseknél. Az első Mustang jelentősen sérült, így annak eladásával nem foglalkoztak, a másodikat viszont valamennyire kipofozták és eladták.
Az első tulajdonos pár évig megtartotta, aztán a felesége 1974-ben feladott egy hirdetést, mert azt szerette volna, hogy a férje inkább vegyen egy kombit. Az ár 6000 dollár volt. Tegyük hozzá, hogy akkor a Mustang egy teljesen szokványos, tömeggyártású autónak számított, és egy új csúcsmodell ára sem érte el a 4000 dollárt, így a 6000 dolláros összeg már tartalmazta a „filmszerep” felárát is. Az autó ekkor került jelenlegi gazdájának apjához, aktuális értékét pedig 4-6 millió dollár közé becsülik.
További érdekesség, hogy 1977-ben maga Steve McQueen is szerette volna megvásárolni a kocsit, de ekkor már késő volt, a család azóta is kincsként őrzi Bullitt Mustangját. A Ford pedig az 50 éves évfordulóra elkészített egy új Bullitt Mustangot, amire csak elég ránézni, a néhai Steve McQueen is büszke lenne rá.
A 2019-es Bullitt Mustang már elérhető a Ford Petrányinál, de nem könnyű hozzájutni, mert csak limitált darabszámban vásárolható meg. Magyarországon az alapját adó, frissített GT modell is csak a Ford Store kiemelt márkakereskedésekben kapható, ilyen például a Ford Petrányi budaörsi szalonja.
Az elmúlt évtizedben a Mustang nemcsak formailag, hanem műszakilag is rengeteget változott, ma már azon túl, hogy még mindig igazi izomautó, alapfelszereltségként tartalmazza a sávtartó automatikát, az éberségfigyelő rendszert, az ütközésmegelőző rendszert és a távolságtartó rendszert is.
Ha pedig a vezetésre koncentrálnánk, alapfelszereltségként az önzáró differenciálmű lesz a segítségünkre, de opcióként választhatunk MagneRide felfüggesztést is, mely másodpercenként ezerszer ellenőrzi és szabályozza magát, hogy kivételes stabilitást, kényelmet és kormányzást biztosítson az útviszonyoknak és a vezetési stílusunknak megfelelően.
Az új Mustang megvásárolható négyhengeres turbómotorral, 290 lóerős teljesítménnyel vagy nyolchengeres szívómotorral, 451 lóerős teljesítménnyel, akár kupé, akár kabrió karosszériával – és ami talán a legfontosabb: minden verziónál választhatunk a tízfokozatú automata és a hatfokozatú manuális váltó között. Ha így nézzük, mára bizony nem sok konkurense maradt a Mustangnak.
Az új Mustangról részletes információkat a Ford Petrányi honlapján talál, amennyiben pedig élőben is szeretné megtekinteni a 2018-as, frissített Mustangot, látogasson el a Ford Petrányi budaörsi szalonjába – ha időben jelentkezik, akár egy tesztvezetésre is szívesen várják.
További információkért kérjük keresse a Ford Petrányi munkatársait ezen a linken található elérhetőségeken.