https://www.vezess.hu/magazin/2018/11/05/otven-evnyi-fejlodes-az-uj-focusban-x/Egy mai autó szervizeléséhez, az esetleges hibák feltárásához ma már elengedhetetlen az autódiagnosztika, azaz a jármű elektronikájához, számítógépes rendszeréhez történő kapcsolódás. A diagnosztika előfutárai már a 70-es, 80-as években megjelentek, de a szabványosítást és az igazi áttörést a 90-es évek hozta meg, 2001-től pedig az Európai Unióban már minden forgalomba helyezett benzines autónak kötelezően rendelkeznie kellett diagnosztikai rendszerrel, a dízel modellekre pedig 2003-tól lett érvényes a szabályozás.

Azóta ismét eltelt 15 év, az autók okosabbak, biztonságosabbak lettek, ezzel párhuzamosan pedig a szervizigényük is változott és még inkább a számítógépes/műszeres hibakeresés vált jellemzővé. Ráadásul a gyártók nem feltétlenül egy irányba haladnak a fejlesztéseikkel, így könnyen előfordulhat, hogy az az autószerelő, aki 10-20 éve még vígan javítgatta több autógyártó típusait is, ma már a szükséges speciális felszerelés hiányában korlátozni kényszerül az általa szakszerűen javítható modellek körét.

Autószerviz 2.0: nemcsak az autók, a szolgáltatások is változnak (x) 1Hogy egy példát is említsünk: a sávtartó automatika ma már sok autóhoz rendelhető extra, vagy akár az alapfelszereltség része, de minden gyártó saját működési elvet párosít a rendszeréhez, nem ugyanúgy működik egy Fordban és egy Volkswagenben. Az autók műszaki paraméterei ma már nem merülnek ki a motor-váltó-karosszéria tengelyben, a rengeteg technológiai újítás pedig más-más javítási mechanizmust igényel, ezért egyre fontosabb szerep hárul a szakszervizekre és a folyamatos képzésekre.

Fontos a tanulás

A Ford műszaki oktatói például szakmai workshopok keretében képzik a partneriskolák szaktanárait és szakoktatóit, és kifejezetten oktatási célokra szánt Ford modelleket biztosítanak az iskoláknak a Ford Karrierprogram keretében. Az autók olyan újdonságokkal felszerelve érkeznek, mint a tolatókamerák és parkolóradarok, holttérfigyelő rendszer, sávtartó automatika, táblafelismerő és navigációs rendszer vagy a start-stop rendszer, így a legmodernebb technológiák szerelését sajátíthatják el a tanulók.

A képzések persze az iskola elvégzése után is folytatódnak, ráadásul itt nem évi 1-2 alkalomra kell gondolni, a tavalyi évben például 55 napon vettek részt a Ford központi oktatásán a Petrányi szervizekben dolgozó szerelők. Ezeken az eseményeken egy-egy új modellhez, motorhoz, váltóhoz vagy bármilyen alkatrészhez kapcsolódó információkat kapnak a szerelők, valamint élőben láthatják, szétszedhetik az új alkatrészt.

A szerelők megfelelő szakértelmén túl természetesen a beépített alkatrészek minősége is alapkövetelmény egy szerviznél vagy javításnál. A Ford Petrányi kizárólag eredeti Ford alkatrészekkel dolgozik, így nem fordulhat elő az a kellemetlen eset, hogy pár héttel a javítás után az autó rosszabb állapotban van, mint előtte, mert egy gyengébb minőségű utángyártott alkatrész esetleg nem bírja a terhelést.

Petrányi Alkatrész Shop

A Ford Petrányi 2011-ben indította el nagykereskedői alkatrész-webáruházát, mely 2015-től teljes értékű webshoppá alakult, azaz már magánszemélyként is leadható bármilyen rendelés.

Autószerviz 2.0: nemcsak az autók, a szolgáltatások is változnak (x) 2A megbízhatóságot leginkább az eladott alkatrészek száma mutatja : 2015 és 2017 között 67.780.000 darab alkatrész talált gazdára.

A Ford Petrányinál ráadásul nemcsak az autókra, hanem azok tulajdonosaira is gondolnak és egy sor kényelmi szolgáltatással könnyítik meg az autókkal kapcsolatos teendők elvégzését.

Elektronikus szervizfüzet

A Ford Digitális Szervizbejegyzési Rendszere (DSR) a szervizigazolás olyan innovatív, elektronikus formája, ami kiváltja a gépjármű papíralapú szervizkönyvében az igazolópecsétet. Segítségével könnyen ellenőrizhető a jármű szerviztörténete, az elvégzett műveletek, javítások pedig részletesebben dokumentálhatóak mint korábban. A gépjármű szerviztörténete egész Európában elérhetővé válik, így akár az autó eladásakor, akár használt autó vásárlásánál előnyt jelent.

Ford Video Check

Új szolgáltatás a Ford Video Check, melynek segítségével az autó tulajdonosa egy, a szerviz által készített videón megnézheti a munkafelvétel során észlelt problémákat, tájékoztatást kap arról, hogy milyen javításokra lenne szükség a járművön, illetve ezek közül melyik igényel azonnali javítást és melyik halasztható későbbre. Amennyiben cserélendő alkatrészt talál a szerelő, a tulajdonos arra árajánlatot kap, amit akár online el is fogadhat.

Éves szerviz fix áron, ingyenes assistance szolgáltatással

A Ford Petrányinál fix, kiszámítható költségekkel bonyolíthatja le a szervizelést, melyhez ráadásul 12 hónapig vagy a következő szerviz időpontjáig ingyenesen biztosítják az assistance szolgáltatást. A szolgáltatáscsomag tartalmaz helyszíni javítást, vontatást, csereautót, szállást vagy egyéb utazási módot. Az első kötelező éves szerviz fix díja Fiesta, Focus, Ecosport modellek esetén 55 900 Ft, a további típusokhoz tartozó díjakról az alábbi linken tájékozódhat.

Hozom-viszem szolgáltatás

Autója szervizelését mostantól úgy is elvégezheti, hogy még vezetnie sem kell, a Hozom-Viszem szolgáltatás keretében ugyanis Budapest területén belül 3500 forintos bevezető áron egy profi sofőr elmegy az autójáért, elviszi a szervizbe, majd a szakszerű gyári karbantartás után vissza is viszi Önnek!

Autószerviz 2.0: nemcsak az autók, a szolgáltatások is változnak (x) 3

Amennyiben kedvet kapott valamelyik szolgáltatás kipróbálásához vagy további részletekre kíváncsi, látogasson el a Ford Petrányi honlapjára vagy jelentkezzen be az online formanyomtatványon.