A Howo T7H-t nem jön szembe az európai utakon, igaz nem is lenne túlságosan szívderítő látvány. Formaterve olyan robusztusra sikeredett, hogy a Transformers Optimusprime-ja csak városi ficsúrnak tűnhetne mellette.
A Kínai Nemzeti Nehézkategóriás Teherautógyártó Csoport ( CNHTC), más néven Sinotruk 1956-ban kezdett nehéz teherbírású haszonjárműveket fejleszteni. A cég nemcsak hazájában, hanem Dél-Amerikában is jelentős sikerekre tett szert, hiszen kétezernél is több teherautót adott el többek között Brazíliába, Venezuelába és Peruba.
A Sinotruk egyik legfrissebb fejlesztésében, a Howo T7H-ban már 500 lóerős, Euro VI-os motor dolgozik, elviekben tehát az európai piacra is alkalmas lenne. EUs forgalmazásról egyelőre nincs szó, de a Traton Group – az MAN-nen keresztül – stratégiai együttműködésbe kezdett a kínai gyártóval.
Maradva a Howónál, nem túlzás azt állítani, hogy a 4×2-es hajtásképlettel ellátott jármű külsőre még nem is tér el olyan sok mindenben az európai nyerges vontatóktól. Amiben viszont biztosan különbözik tőlük az a helykínálat. A T7H-G fülkét egyértelműen a kínai emberekre szabták. Miért is tették volna másképpen? Emiatt viszont már a feljutás sem túl kényelmes. A nyerges lépcsői keskenyek, az ajtó nem túl széles. Oké, nem kell vazelinnel bekenni magam, hogy becsússzak, de nagyon minimalista. Az élmény leginkább ahhoz hasonlítható, mint amikor valaki egy hálófülkés Ford Otosan Cargo nyergesbe próbál meg beszállni.
A fülke magas motorsátorral, szerény ágyakkal, alacsony belmagassággal rendelkezik. A felhasznált burkolatok között több helyen olcsó, kopós műanyagokat találunk. A műszerfalon többségben vannak a mechanikus visszajelzők, akad azért egy folyadékkristályos kijelző a fedélzeti számítógépnek, egyedül a multimédiás rendszer kapott színes kijelzőt. A kormánykerék viszont inkább a 20 évvel ezelőtti színvonalat idézi. Ennek ellenére a Howo T7H a maga módján otthonos és komfortos. Nem utolsósorban még világos is, hiszen a fülke hátulján jókora ablak is van.
A kabin alatt pedig modern technológia dolgozik, hiszen vészfék asszisztenssel (ABA), elektronikus menetstabilizálóval (ESC), hegymenet elindulás segítő asszisztenssel, sávelhagyásra figyelmeztető asszisztenssel, valamint adaptív tempomattal is ellátták. A Sinotruk minden lehetséges piacon forgalmazni fogja ezt a modellt, melyet leginkább az erős motor és a kulcsfontosságú vezetéstámogató rendszerek tehetnek vonzóvá az üzemeltetők szemében.
Fotók: Aranyi Péter