A távolsági buszozás Uberje, a FlixBus nemrég forgalomba állította második elektromos távolsági buszát. A már saját flottával is rendelkező társaság áprilisban adta át az utasoknak az első Yutong ICE12-est, mely a Párizs-Amiens között szállítja az utasokat. A második pedig Frankfurt – Mannheim útvonalon közlekedik naponta kétszer. A német rendszámú e-busz a frankfurti repülőtéren és Heidelbergben is megáll.
A FlixBus Yutongjait 295 kWh teljesítményű akkumulátorcsomaggal gyártják és egy feltöltéssel 200 kilométer megtételére képesek. A 12,3 méter hosszú ICE12-esek összesen 59 utas szállítására alkalmasak, ami megfelel a kategóriában elvárható befogadóképességnek. A német e-buszt naponta 1-2 alkalommal töltik 80 kW-teljesítményű töltőoszlopokkal.
FlixBus
A FlixBus egy európai mobilitási szolgáltató, amely 2013 óta kínál alternatív, kényelmes, megfizethető és környezetbarát utazási lehetőséget. A intelligens hálózatfejlesztésnek és legkorszerűbb technológiai háttérnek köszönhetően a FlixBus Európa legkiterjedtebb távolsági buszhálózatát alakította ki napi 300.000 csatlakozással, amelyek 2000 célállomást kötnek össze 29 országban. A Németországban alapított startup helyi kis- és középvállalkozásokkal együttműködve ötvözi a minőséget és a tapasztalatot. A berlini, müncheni, párizsi, milánói, zágrábi, amszterdami, stockholmi, aarhusi, prágai, budapesti, Los Angeles-i, bukaresti, madridi és varsói irodákban dolgozó FlixBus csapat a következőkért felel: hálózatfejlesztés, ügyfélszolgálat, minőségellenőrzés, marketing, sales, jegyárusítás, árazás, üzletfejlesztés és technológiai fejlesztés.
Regionális buszpartnereik – amelyek sokszor családi vállalkozások több generációnyi sikerrel hátuk mögött – felelősek a mindennapi járatok és a FlixBus járművek üzemeltetéséért, a legmagasabb kényelmi és biztonsági követelményeknek megfelelően. A FlixBus nemzetközileg is egyedülálló üzleti modellt használva szállít több millió utast Európa-szerte és kínál több ezer munkahelyet az iparágban.
A Greenpeace Energy-vel való együttműködésének köszönhetően a FlixBus tiszta áramot használ a busz üzemeltetéséhez, a német klímavédelmi szervezet, az Atmosfair számítása alapján ezzel megközelítőleg 82 tonna szén-dioxid kibocsátást előz majd meg a jármű működésének első évében egy hagyományos, belső égésű motorral működő buszhoz képest. „Ahhoz, hogy a járművek valóban klímabarátak legyenek, tiszta energiával kell őket működtetni, azonban nem csak a technológiának kell változnia, hanem az emberek mobilitáshoz való hozzáállásának is” – jegyezte meg Sönke Tangermann, a Greenpeace Energy igazgatósági tagja.
A FlixBus az elektromos buszok tesztjével demonstrálni szeretné, hogy már a távolsági utasszállításban is reális alternatívának tekinthetők a null e-missziós autóbuszok. „Formálni szeretnénk a mobilitás jövőjét. Bár az e-buszok pillanatnyilag még jóval drágábbak egy átlagos busznál, meggyőződésünk, hogy a jelenlegi fejlesztés hosszú távon megtérülő befektetés lesz a cég, az utasok és a környezet szempontjából is.” – jegyezte meg André Schwämmlein, a FlixBus alapítója.
Nem csoda, hogy a társaság választása éppen kínai elektromos buszra esett. Kínában tavaly összesen 89 546 darab elektromos autóbusz készült. Az ottani akkumulátortechnológiás buszok piacán jelenleg két gyártó, a BYD és a Yutong tölt be meghatározó szerepet. A világ első elektromos turistabuszát a BYD mutatta be 3 évvel ezelőtt. A Yutong most egy olyan szegmensben próbálkozik Európában, ahol egyelőre még nincs vetélytársa.