A Forma-1-es Brazil Nagydíj időmérője után úgy tűnt, hogy a vasárnapi verseny favoritja a Ferrari és Sebastian Vettel lesz, hiszen bár Lewis Hamiltoné lett a pole, a vörös autók a keményebb, lágy keveréken hozták a 2. és 4. időt, a futamon pedig hosszabb első etapra készülhettek a szuperlágyakon rajtoló riválisokkal szemben.
Nem jött be a dolog, a Red Bull szárnyalt a szuperlágyakon és a Mercedes is boldogult, a gumielőnyből nem lett semmi, Vettelt ráadásul egy műszaki hiba is hátráltatta, így a németet csak a 6. helyen intették le.
„Már a formációs körön felfedeztük, hogy az egyik szenzor meghibásodott Seb autóján. Emiatt az egész versenyen a tervezettől eltérő beállításokkal kellett mennie, így pedig nehezen vezethetővé vált az autó” – mondta a csapatfőnök, Maurizio Arrivabene.
Vettel leginkább a gumik viselkedésében látta a kiábrándító eredmény okát:
„A szuperlágy nem volt elég problémás, fogalmazzunk így. Volt két-három kör, amikor (a Mercedesek és a Red Bullok) küszködtek, akkor azt hittük, nekünk áll a zászló, de aztán gyorsabbak lettek, mint bármikor előtte. Gyorsak voltak, a szuperlágy gyors volt és kitartott a kellő ideig. A futam előtt senki sem gondolta volna, hogy működhet a szuperlágy-lágy kombináció, de végül nem volt vele semmi gond” – utalt a Red Bull taktikájára.