A ferdehátú márciusi premierje, majd a kombi szeptemberi debütálása után megérkezett a Corolla szedán, így teljes a 12. generációs modellcsalád.

A szedán az elsőkerék-hajtású TNGA GA-C padlólemezre épül, mint fivérei, 2,7 méteres tengelytávján a kombival osztozik (a ferdehátú rövidebb). Minden kivitel többlengőkaros felfüggesztést kap, a tömegközéppont mélyebb, mint az elődmodellé, a karosszéria merevebb.

Mégsem kap izmos hibridet a Corolla szedán 1

A dizájnerek elegánsabb orr- és farkialakítással ruházták fel a limuzint. A kerékív lépcsőzetes kialakítása, az előreugró alsó hűtőmaszk felett keskeny, háromdimenziós krómrács feszül, érintve a sarkokon átnyúló lámpatesteket. Hátul fordított trapéz formájú csomagtérfedelet fognak hátra az egyedi lámpák. Elöl és hátul egyaránt LED-es fénysávok rajzolnak mintát a sötétbe.

Gazdag technológiai tartalmat vonultat fel az autó, a vezeték nélküli telefontöltőtől a 8 colos érintőképernyőig. A műszerfalon 7 colos monitoron jelennek meg az adatok, a head-up display 10 colos.

Kétféle motorral lesz kapható a Corolla szedán: az 1,8-as hibrid 122 lóerős, ugyanaz, mint amit már régről ismerünk. A másik motor egy szimpla 1,6-os benzines 132 lóerővel, hatfokozatú kézi vagy fokozatmentes CVT váltóval. A hibrid 3,4, a benzines 5,8 litert fogyaszt százon.

Mégsem kap izmos hibridet a Corolla szedán 13

Alapfelszerelés lesz a Toyota Safety Sense csomag, és benne az ütközésmegelőző rendszer, a gyalogos- és kerékpáros-felismerés (utóbbit csak nappal), az állóra fékező adaptív tempomat, a sávba visszatérést aktívan segítő sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a jelzőtábla-felismerés és az automata távfény.

A fejlett sávkövető technológia opciós lesz, és képessé teszi az autót arra, hogy önállóan kövesse a sáv ívét.

Az új Corolla Törökországban készül majd, 2019 első negyedévétől forgalmazzák Európában.

Mégsem kap izmos hibridet a Corolla szedán 14