Kétségkívül minden idők legismertebb és legvágyottabb Audija a Sport Quattro, mely eredetileg azért készült, hogy a Lancia Deltának és Peugeot 205-nek látszó szörnyetegekkel a németek is tudják tartani a lépést. Éppen ezért a korábbi autóból egyszerűen kivágtak bő harminc centit és ezzel megalkották a B csoport legveszedelmesebb szörnyetegét. Ha pedig ez nem lenne elég, akkor a homologizációhoz szükséges darabszámban még az utcákra is engedtek belőle. Ezek az autók mára elképesztő pénzeket érnek és a gyűjtőknek eszük ágában sincs kivinni őket a fűtött garázsból. Úgy pedig oda az egész móka. Szerencsére vannak olyan kreatív emberek, akik nem hagyják veszni álmaikat és éltetik a legendát, rengeteg munkával megépítik maguk. Ilyen ez a Sport Quattro is.

A semmiből építették meg a legbitangabb Audit 1

Ezt a Sport Quattrót például az S1 Performance építette Litvániában, még 2015-ben fogtak neki a munkának, mely aztán öt hónapig tartott. A kiindulási alap egy 1984-es Audi 80-as volt, melyet szokás szerint alaposan átalakítottak, szétszabdaltak és tulajdonképpen alig maradt belőle valami, továbbá S2-es alkatrészeket szereztek be hozzá, valamint kevlár karosszériaelemeket gyártottak. Az autó alá KW versenyfutómű került, a beltér ékei pedig a fekete bőrrel és Alcantarával borított Recacro sportülések.

A semmiből építették meg a legbitangabb Audit 21

A motortérben egy 2,2 literes, 20 szelepes öthengeres található, mellette pedig egy termetes Holset HX40-es turbófeltöltő. A jelenlegi formájában több mint 440 lóerőt teljesít 6900-as fordulatnál, ami mellé 5600-tól 495 Nm nyomaték is társul. Hozzá ötgangos kézi váltót párosítottak és természetesen nem maradt el az összkerékhajtás sem. A megfelelő tapadást a 16 colos kerekekre húzott Dunlop SP Sport Maxx gumik igyekeznek biztosítani.

A semmiből építették meg a legbitangabb Audit 22

Az autóba került légkondi és több kiegészítő műszer is, mely megadja az alaphangulatot. Építés után az autónak amerikai tulajdonosa lett, aki kevesebb mint 2500 kilométert tekert bele azóta. Az eladáskor az autóhoz rengeteg fotót és videót is csatoltak a hirdetésben, így az építéstől a kész termékig látható a változás, nem csoda, hogy valaki több mint 24 millió forintnak megfelelő összegért vitte el.