Évek óta csodálatosan pörög a hazai újautó-piac, egyre többet vásárolnak a magánszemélyek is, ám itt-ott mégis megragadnak a szalonok sarkaiban népszerű autók.
Az új sorozatot nyitó cikkünk első részében szereplő járművek valóban léteznek, meg lehet fogdosni őket, beléjük lehet huppanni, nem „majd ha megrendeli a vevő, ekkora meg akkora kedvezményt adunk rá” akciók hónapok múlva leszállított ígéretei. Kizárólag olyan milliós kedvezménnyel kínált személyautók jönnek, amelyek magyarországi kereskedésekben porosodva várják, hogy valaki kifizesse, és hazavigye őket.
Többnyire hónapok óta ide-oda mozgatott null kilométeres szalondíszek, értékesítők által a kereskedés előtti úton prezentációra használt tesztautók és egyebek a leárazott járművek. A válogatásnál egyetlen kikötésünk volt: 2000 futott kilométernél meghúztuk a határt, de mint látni fogják, a többségük még 20 kilométert sem gurult, valóban szűz autó.
3-as BMW-k
Sokak álma, az ország egyik örök kedvence, rengetegen azonban csak a nyugatról behurcolt korábbi generációk leharcolt példányait képesek megvásárolni. Évek óta stabil tagja a modell a használtautós importlisták enyhén rozsdás dobogóinak, többször abszolút első volt, újabban pedig már a kifutó F30-as/F31-esből is zsákkal hoznak be a nepperek. Izgalmas és vonzó autó, új példányainak árát a szalonokban – mások mellett – azonban erősen tolja lefelé mostanában a tavasszal érkező utód.
Nyilván akkor lehet majd megtalálni a legzsírosabb falatokat, de már most egészen meglepő áron kínált 3-as BMW-k között válogathat bárki, érdemi alku nélkül. Kedves Újautó-vásárló, mielőtt valami unalmas tömegmárka szomorú SUV-jáért kiadna 10 milliót, vessen ide egy pillantást:
- 14,66 millió forintos listaár helyett 8,99 millió forint az ára ennek a 318d kombinak Advantage felszereltséggel, 1900 futott kilométerrel. A 2017-es évjáratú autót BMW márkakereskedés árulja „premium selection” nevezetű kínálatából. Infók és sok fotó még itt.
- 15,51 millió forintos listaár helyett 9,99 millió forintba kerül, azaz szintén ígéretes példány az alábbi 320d xDrive Sport. Az előzőhöz hasonlóan ez is automata, és 2017-es gyártású, ám csak 400 kilométer van az órájában.
- 16,2 millió forintos listaár helyett 11,49 millió forint az ára ennek a lépcsős hátú 320d xDrive-nak Luxury kivitelben. Márkakereskedő mindössze négy hónapos szerviz-csereautója.
- 14,19 millió forintos listaár helyett 10,59 millió forintért hazavihető egy újabb 318d Sport, negyedszerre is automata váltóval. 2018. márciusi, de még nem mozgott: órájában mindössze 3 kilométer látható.
- Van még más is, ha egy tízes a határ, 13,35 millió forintos listaár helyett 9,99 millió forintért is van ugyanaz. 318d Sport a szokásos nyolcfokozatú ZT-váltóval, szép felnikkel, 5 kilométerrel az órájában.
Ford Focusok
Már a szalonokban kelleti magát az igen jól sikerült negyedik generáció, ami nem sok jót jelent az elődnek: nyakadba akasztod fiam az Akció-feliratú táblát, és kigurulsz a fűtött épületből az utcafrontra. Szegényeknek még WLTP-s fogyasztási adatuk sincs, ám igen kedvezményes az áruk, íme:
- 6,8 millió forintos listaár helyett 4,99 millióért hazavihető ez az 1.5 TDCi Technology felszereltséggel. 2017. decemberi, 10 kilométert futott. A kereskedés szerint utolsó darab, de azért akad még itt-ott hasonló.
- Természetesen benzines is kapható hasonló árcsökkentéssel: 6,66 milliós listaár helyett 4,99 millió forintért. Ráadásul kombi, 1.0 Ecoboost, extrás Titanium Székesfehérváron.
- Dízel kombi: 6,61 millió forintos listaár helyett 5,19 millió forintért kínálják ezt az 1,5 TDCi -t Technology felszereltséggel.
- Van ám ugyanennyiért új Focus is „Ford Credit finanszírozással”: 6,58 millió forintos listaár helyett 5,2 millióért. 125 lovas 1.0 Ecoboost motorral parkradarokkal, automata klímával.
- Dízelből, Trend felszereltséggel is kínálnak negyedik generációs Focust 6,45 milliós listaár helyett 5,18 millió forintért. „Készletről, azonnal, telephelyünkön megtalálható.”
Renault Talismanok
Térjünk vissza a 1,5-3 millió forintos kedvezmények világába, és a szalonok mellett porosodó autókhoz. Ha oldalról nézzük, a Renault Talismanja külsőleg erősen hasonlít a Volkswagen Arteonjára, ám annál mostanában biztosan olcsóbban megvásárolható egynémely példánya. Egészen meglepő áron, például:
- 9,86 millió forintos listaár helyett 6,89 millió forintért. Ráadásul Grandtour, a takarékos 1.6-os dCi motorral, 1000 futott kilométerrel, tolatókamerával és fűthető első ülésekkel és kormánnyal.
- Van benzines is: 9,1 millió forintos listaár helyett 7,57 millió forintért 1.6 TCe Intens szedán, 2018-as évjárat.
- Business felszereltségű bemutató autót is kínálnak: 9,23 millió forintos listaár helyett 7,79 millióért, kombi és dízel, 2018. áprilisi.
- Limited felszereltséggel, szedán: 9,01 millió forintos listaár helyett 7,49 millióért, ez is 2018-as, és persze dízel.
- Elegánsabb, de koszolódósabb fekete színben szinte ugyanaz, ugyanannyiért: 8,99 millió forintos listaár helyett 7,49 millióért.
A-osztályos Mercedesek
Hasonló a helyzet, mint a Focusoknál. Itt is a negyedik generáció (amellyel beszélgetni lehet) idei megérkezése nyomja le a kifutó modellek árát, miközben az újdonság is elérhető többmilliós kedvezménnyel. Utóbbira jellemző magyarázat, hogy a kereskedéseknek jellemzően megmondja az importőr, az éppen piacra dobott új modellből mennyit kell bespájzolni, és ezek közül könnyen megmaradhat egypár olyan példány, amely nem a leginkább keresett összeállítású, külső színű, belső kárpitozású stb.
- Kezdjük a kifutó generációval, 10,07 millió forintos listaár helyett 7,99 millióért kínálják ezt a 180d-t Style kivitelben, 7 fokozatú duplakuplungos váltóval.
- 10,4 millió forintos listaár helyett 8,69 millió forintért kínálnak benzinest is, szintén automatával, Urban felszereltséggel, az órájában 4 kilométerrel, egyenesen a szalon melegéből.
- Hoppá, ez már egy új, 2018. májusi: 12,799 millió forintos listaár helyett 11,49 millióért, 6 kilométerrel az órájában, 1.5-ös dízel motorral az orrában.
- Van még több: 13,19 millió forintos listaár helyett 11,99 millióért A 200 Style 7G-DCT fehér színben, majdnem AMG-felnikkel, GPS-szel, tolatókamerával.
- Negyedik generáció dízellel, 10 millió alatt, fekete színben: 11,13 millió forintos listaár helyett 9,99 millióért 180 d Style a 7 fokozatú duplakuplungossal.
Opel Astrák
Ősi szokása a márkának, hogy réges régen kifutott generációk még éveken át elérhetők a kínálatból, természetesen null kilométeres, vadiúj autóként. Ezek talán nem pörögnek annyira, az áruk már az alkufolyamat megkezdése előtt igen jól mutat, mint ezeknek:
- 6,49 millió forintos listaár helyett 4,69 millió forintért elvihető ez a J Astra Sedan az 1.4-es turbós, benzines motorral, automata váltóval, sok extrával. 2018-as gyártású.
- Tesztjárműként hirdetik 5,41 millió forintos listaár helyett potom 3,95 millióért ezt a 2018. áprilisi gyártású másik J Sedant, immár az 1.6-os szívó motorral, Enjoy kivitelben.
- Megint csak a turbós benzines motorral árulják ezt a példányt az 5,94 milliós listaár helyett 4,61 millióért.
- És akkor jöjjön egy K Astra, már azt is gyártják vagy 3 éve. Mindössze egy hónapos tesztautó a 6,37 milliós listaár helyett 5,09 millióért, 1.0-s, benzines.
- Végül szintén egy egy hónapos J Sedan, az 5,48 milliós listaár helyett 4,24 millió forintért, 5 kilométerrel, és az 1.6-os szívó motorral.