Az amúgy is viharvert magyar úthálózaton a csapadék és a fagy újabb és újabb kátyúkat hoz létre. Az útkezelő profi szakemberei az elsajátított tudás és a rendelkezésre álló technológia segítségével megoldják a problémát.
Vagy nem.
Az alábbi videót a Facebookon osztotta meg valaki, az alábbi kommenttel: „Ma Nagykőrösön tanúja voltam, egy precíz magyar kátyújavításnak!”
És tényleg. Hősünk kiugrik a teherautóból, kapja a lapátot, bedob a kátyúba némi anyagot, lelapogatja és már suhan is tovább. Nincs ideje, hiszen a jármű, amivel érkezett elállja a körforgalomból kivezető utat, ráadásul annyi kátyú vár még rájuk.
Ha tudni akartad, akkor elmondjuk, hogy a hideg kátyúzáshoz használt agyag természetes zúzottkő és aszfalt kötőanyag keveréke. Speciális hígítót és vegyszereket is tartalmaz, ezek biztosítják, hogy a feldolgozható legyen fagyos időben, akár -10 °C fokig is a keverék.
A nagyobb kátyúk javítása egyébként úgy zajlana: hogy először körbevágják a kátyú szegélyét, ezek után kitisztítják a úthibát. A megfelelő keveréket szétterítik és 6 centiméter mélységig eldolgozzák. Ha ennél is mélyebb a kátyú –a mi ugye nem ritka, akkor rétegesen kell bedolgozni az anyagot.