A McLarentől kidobott Honda 2018-ban a Toro Rossóval folytatta a Forma-1-es munkát, a Renault-val elégedetlen Red Bull Racing pedig figyelte, hogy halad a japán gyártó.

A biztató jeleknek köszönhetően a nagycsapatnál úgy döntöttek, 2019-től ők is a Hondával dolgoznak, és miután a kérdés eldőlt, az energiaital-gyártó szabad kezet adott a japánoknak a fejlesztéseket illetően, a motorcserés büntetések, az esetleges gyenge eredmények is elfogadhatók voltak a Toro Rossónál, a versenyképes jövő évi erőforrásért cserébe.

Úgy tűnik, a faenzai alakulat 2019-ben sem vetkőzi le a kísérleti nyúl szerepét, a Toro Rosso lehet a rizikósabb fejlesztések kipróbálási terepe.

„Számunkra nem gond ez, mert a mi teljesítményünk is javul ezzel” – mondta a német Auto Motor und Sportnak a csapatfőnök, Franz Tost.

A közös erőforrás előnye, hogy a teljes hajtásláncot a nagycsapattól kapja a Toro Rosso.

„Az autó teljes hátsó része a Red Bull Technologytól származik. A szabályok adta kereteken belül maximálisan kihasználjuk a kapcsolatot, én komoly teljesítményjavulásra számítok.”