A Hyundai-Kia haszonjárműpiaci jelenléte jóval szerényebb, mint amit a konszern mérete lehetővé/indokolttá tenne. Különösebb hangsúlyt nem fektettek a fejlesztésekre, a Hyundai H350 jelenleg egyedüliként képviseli a csoportot az európai piacon, ám ez hamarosan megváltozhat, állítja Luc Donckerwolke, a konszern új dizájnigazgatója.
A Peter Schreyert a közelmúltban felváltó Donckerwolke szeretné ugyanis, ha „a lehető leghamarabb” megvalósulhatna az a Santa Cruz tanulmány, amellyel 2015-ben lepte meg a világot a Hyundai. „A formatervezéssel végeztünk, most már a gyártásba vételen dolgozik a stáb” – nyilatkozta az új döntéshozó egy brit autós folyóiratnak.
Egyelőre nem tudni, melyik kategóriában készül piacra lépni a Hyundai, mint ahogy az sem egyértelmű, hogy kizárólag Észak-Amerikát akarják meghódítani, vagy globális terveik vannak. Állítólag a Kia is megkapja majd a maga verzióját, bár erről még nem született végleges döntés.