Hyundai Saga néven mutatta be új tanulmányautóját a Hyundai Dél-Amerikában. A Kaliforniában tervezett autó állítólag az i20 Active helyi megfelelőjének, a HB20X modellnek a következő generációját vetíti előre.

A Hyundai i20 is villanymotort kaphat? 1

Ez önmagában nem teszi különösebben izgalmassá, az azonban már igen, hogy az autó tisztán elektromos hajtásláncot kapott. Persze nem újat: a Hyundai Kona EV 64 kWh kapacitású (tehát nagyobbik) akkumulátorát és 204 LE / 395 Nm teljesítményű villanymotorját építették be az autóba.

A Hyundai i20 is villanymotort kaphat? 17

Műszaki részletek nincsenek, a Kona EV-ről azonban tudjuk, hogy a Hyundai most minősítette vissza a hatótávolságát 470-ről 449 kilométerre (a mérési eljárás során állítólag rossz arányban szerepeltek egyes forgalmi szituációk, ezért a Hyundai jobbnak látta az konzervatívabb adatokat közölni.) A Kona EV 167 km/óra végsebességre képes, álló helyzetből 7,6 mp alatt gyorsul 100 km/órára.

A Hyundai i20 is villanymotort kaphat? 18

Nem tudni, az elektromos hajtásláncot csak mutatványnak szánták, vagy valóban emissziómentes városi autóban gondolkodik a Hyundai. Az utóbbi esetben bízhatunk abban, hogy a technológia a modell európai megfelelőjében, az i20 családban is helyet kap majd.