Ahogy elődje, az új Defender is öt-, illetve háromajtós karosszériával készül majd, az első kémfotókon pedig az előbbi, azaz a hosszabb (régi nevén 110-es) verzió prototípusa látható, amint a cég angliai főhadiszállása körül rója az utakat.
Egyértelműen látszik a képekről, hogy az új Defi megőrzi elődje extrém szögletességét, beleértve a csaknem függőleges szélvédőt. Az is kiderül a fotókból, hogy a csomagtérajtó oldalra nyílik, mint eddig.
Ennek ellenére friss dizájnt ígérnek a tervezők, nem az előd szolgai másolatát.
A Defender a márka frissen megnyílt nyitrai üzemében készül majd. Jelenleg a 150 ezer darabos évi kapacitású gyárban készül a Discovery. Az új modell elsőként alkalmazza a Jaguar Land Rover csoport vadonatúj, rugalmas moduláris hosszmotoros platformját (MLA), amelyet 2025-re csaknem minden szériában bevezetnek.
Az MLA platform alkalmas a mild hibrid, plug-in hibrid és tisztán elektromos hajtásláncok befogadására, ami azonban nem jelenti azt, hogy a Defender ezek bármelyikét megkapná.