A legújabb SEAT, melyet a martorelli gyárban terveztek és fejlesztettek ki és a németországi Wolfsburgban gyártanak, a márka termékoffenzívájának harmadik eleme, és bepillantást enged az új SEAT-ok jövőbeni formatervezési világába is.
Az új Tarraco, az Ateca és az Arona nagyobb testvére, a SEAT szabadidő-autó-család csúcsán helyezkedik el, és ötvözi a legfejlettebb technológiát, a vezetési komfortot, és az elegáns, haladó formatervezést.
A SEAT Tarracót olyan autósok számára alkották, akik egy gépkocsiban kívánják megtalálni az izgalmat és a funkcionalitást is. Olyan autósoknak szánják, akiknek szükségük van a maximum hét személy befogadását lehetővé tevő praktikusságra, de értékelik, hogy autójuk jól reagál a vezető utasítására, és a lendületes vezetés élményét nyújtja.
A SEAT Tarraco két benzinmotoros változattal lesz elérhető: a négyhengeres, 1,5 literes TSI motor 150 lóerővel, hatsebességes kézi sebességváltóval, elsőkerék-hajtással, illetve a 2,0 literes, 190 lóerős motor, ami hétsebességes, DSG sebességváltóval és összkerék-hajtással rendelhető. A két dízel változat 2,0 literes TDI motorral érkezik 150 és 190 lőerős teljesítménnyel. A 150 lóerős változat elsőkerék-hajtással, hatsebességes kézi váltóval, vagy hétsebességes DSG sebességváltóval és összkerékhajtással érhető el. A nagyobb teljesítményű változat kizárólag összkerékhajtással, hétsebességes DSG sebességváltóval áll rendelkezésre. A későbbiekben a SEAT Tarracónál megjelenik az alternatív hajtási technológia is.
A Tarraco orr-részének kialakítása utal a SEAT új formatervezési nyelvezetére, a jellegzetesebb hűtőrács, nagyobb figyelmet kér és egyéni jelleget biztosít. Mindezek mellett a teljesen LED-es erős fényszórók megőrizték a SEAT-ra jellemző háromszögű formát és sajátos képet. A fényszórókat mélyebben helyezték el a karosszériában, ezáltal jellegzetesebb és erőteljesebb külsőt kölcsönöztek nekik.
A Tarracóban is megtalálható a SEAT 10,25 colos digitális műszerfala, ami gyorsabban juttatja el a fontos információkat a gépkocsi vezetőjéhez. Ugyancsak beépítették a 8 hüvelykes HMI képernyőt, mellyel a gépkocsiban helyet foglaló utasok hozzáférhetnek a SEAT összekapcsolhatósági opcióihoz. Ami az infotainment-rendszert illeti, a Tarraco lesz az első SEAT, amelyikben elérhetők a mozdulatvezérlő funkciók a 8 colos Navigation Plus képernyővel.