A Forma-1-ben akkor érdekelt motorgyártók közül egyértelműen a Renault készült fel a leggyengébben a turbós hibridkorszakra, és a franciák az azóta eltelt öt évben sem tudták ledolgozni a hátrányukat, ezért is szakított velük az idei év végén a 2014 óta panaszkodó Red Bull.

A Renault 2016 óta újra gyári csapattal is versenyez, amely idén a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull mögött a konstruktőri 4. helyen, a best of the restként zárt, igaz, jelentős hátránnyal. A nagy kérdés az, hogy ezzel elérték-e a lehetséges maximumot, vagy jöhet még előrelépés – a főnök, Cyril Abiteboul a német Auto Motor und Sportnak arról beszélt, hogy igen.

„A versenyeken 15-20 kW (20-27 lóerő) hiányzott a motorunk teljesítményéből, amit bizonyos körülmények között a Red Bull kasztnija ellensúlyozni tudott. De az időmérőn becsléseink szerint a hátrányunk 40 kW (53 lóerő) volt, ami már jelentős.”

„Egy Mercedes- vagy Ferrari-motorral Abu-Dzabiban a 7. helyre kvalifikálhattunk volna (a gyári autóval). Ez azt mutatja, hogy a kasztnink jobb (a középmezőnybeli) ellenfeleinknél, de azt is, hogy nem voltunk olyan jók, mint a három élcsapat” – magyarázta Abiteboul.

„Ezért is kell elsősorban a motorfejlesztésre koncentrálnunk. Jövőre már nem szeretnék arról beszélni, hogy az időmérőn megint túl nagy volt a teljesítményhátrányunk. Nincs akadálya, hogy ezen a télen a motorral felzárkózzunk a Mercedeshez és a Ferrarihoz. A kasztni azért tovább tart majd” – tette hozzá.