Donorként egy korábban a feje tetejére állított BMW X5M szolgált, melynek hajtáslánca tökéletesen használhatónak bizonyult. Az átalakítás során Zarucki és csapata az autóból kivette a 600 lóerős, 4.4 literes turbómotort, illetve az automata sebességváltót, hogy aztán beleépítsék a kék, eredetileg pillencses ZiL MNZ-550-be. Annyira belejöttek a melóba, hogy a kormányművet is átvették és új felfüggesztést építettek a Lihacsov Autógyár gyártmányába. Sőt, a szétkorhadt plató helyett teljesen újjá varázsolt billenthető teknőt építettek az alvázra.

A ZiL-130-as teherautót 1962-1994 között gyártották a Lihacsov Autógyárban, 1992-től ráadásul az Uráli Autómotorgyárban (UAMZ) is összeszerelték. 2002-ben az UAMZ-ból Uráli Gépkocsi és Motorgyár (AMUR) lett, ezért a típus neve is módosult AMUR–53131-re. A fülke ugyan maradt az eredeti, de a modell később szélesebb és hosszabb motorháztetővel, valamint megerősített alvázzal készült. A Zil-130-asból 1994-ig közel 3 és fél millió darabot gyártottak, rendkívül népszerű volt a néhai KGST-országokban, így Magyarországon is. Kubába, illetve Ukrajnába ugyanakkor személyszállítós APPA–4 pótkocsival kapcsolt változatokat is forgalomba állítottak. 2013-ban a gyár csődöt jelentett, két évvel ezelőtt pedig végleg bezárt a ZiL-gyár. Az utolsó legyártott teherautó egy Zil-43276T  volt, mely 2016. december 20-án hagyta el a gyárkaput.

A meló olyan jól sikerült, hogy az újjászületett ZiL-130-as 5,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet. Ezzel a tempóval akár egy Porschét, vagy egy BMW-t is le tud gyorsulni, legalábbis a lenti felvételek tanulsága szerint. Ki ne akarna ezek után Konstanin Zarucki helyében lenni?