A billencses felépítménnyel ellátott jármű teljesen automatikus üzemmódban dolgozik. A kezdeti időszakban ugyanakkor egy járművezető ült a fülkében, hogy felügyelje a jármű működését és szükség esetén beavatkozzon. Jelenleg azonban már a sofőrre sincs szükség.
„Tapasztalataink szerint az automatizálás biztonságosabb és hatékonyabb működést eredményez vállalatunknál, és ez egy újabb lépés azon a lehetőségek felé, amelyekkel további technológiai fejlesztéseket hajthatunk végre” – jegyezte meg a teszttel kapcsolatban Rob Atkinson, a tesztelő cég műszaki fejlesztésekért felelős munkatársa.
„A járműveiket kimagasló kihasználtsági aránnyal működtető bányák ideálisak az új önvezető technológia teszteléséhez. Nagyon biztató, hogy az önvezető teherautók biztonságosan és az üzemeltetési elvárásoknak megfelelően működnek” – hangsúlyozta a teszttel kapcsolatban Björn Winblad, a Scania bányaipari üzletágának vezetője.
A következő fázisban további önvezető Scania tehergépkocsikat állítanak majd üzembe, hogy fejlesszék a járművek közötti együttműködést és az intelligens flottafelügyelő rendszereket