Sokáig a Škoda, vagyis inkább a VW-konszern, mindent megtett, hogy a csehországi leányvállalatnak ne legyen közvetlenül a Golf ellenfeleként felfogható autója az alsó középkategóriában. Az Octavia nagyobb volt, a Rapid Spaceback jóval keskenyebb és olcsóbb belül, hogy minél kisebb legyen az átjárás.
Májusban jön
Tavasszal azonban a Škoda bemutat egy 4362 mm hosszúságú, 1793 mm szélességű, 1469 mm magasságú autót, amely méretében és szolgáltatásaiban is klasszikus kompakt autó lesz. A gyári termékstratégia és a piaci valóság szerint a kisautókban (pl. Ibiza, Arona, Polo) használt MQB A0-padlólemezre épülő Scalának mégsem az eltérő padlólemezű Golf a fő ellenfele, inkább a Mégane, az Astra, a Focus, az i30 és a Ceed vevőkörét veszi célba. Az autó belső tere várhatóan az Octavia minőségérzetéhez igazodik, így megúszhatja a Rapidban erőltetett, mesterséges olcsósítást.
Lapunk az importőr Škoda-márkaigazgatójától megtudta, hogy a Scala májusban jelenhet meg Magyarországon. Előértékesítése várhatóan februárban vagy márciusban kezdődik – nyilatkozta a Vezessnek Németh János.
Négy plusz egy motor
Egyelőre még nem ismert az autó ára. Információink szerint listaáron mintegy 10 százalék lesz az árkülönbség hasonló motor és felszereltség esetén a Scala és az ötajtós Octavia között. A közvetlen összehasonlítás nem könnyű, mivel az Octavia konfigurátorában a 115 lóerős 1,0 TSI Active a legalacsonyabb árú autó 6 374 680 forintos listaárral, a Scala azonban a háromhengeres turbós benzines 95 lóerős, 175 Nm nyomatékú verziójával indít. Mivel a valós vételárakat az aktuális kampányok, akciók is mozgatják, konkrét összegekről tél végén tudunk beszámolni, amikor az előértékesítés kezdődik.
A motorkínálat a háromhengeres 1,0 TSI-t öleli fel 95 és 115 lóerővel, a négyhengeres 1,5 TSI 150 lóerős. Az 1,6 TDI az egyetlen dízelmotor, 115 lóerővel. A Scala készül az 1,0 TSI földgáz-benzin üzemű változatával, de ennek hazai értékesítése bizonytalan.