Az ausztráliai Queensland állam önkormányzatával közösen kétéves kísérleti projektet indított útjára a Lexus, amelyben a gépkocsi és környezete közötti kommunikáció lehetőségeit és módjait tesztelik.

A jelenlegi vezetőtámogató rendszerek kamerákat, radarokat alkalmaznak, de a falakon nem látnak át, illetve az utcasarkon sem tudnak oldalra pillantani. Ha viszont a szomszédos utcákban közlekedő járművek képesek megosztani másokkal saját érzékelőik adatait, illetve ha a jelzőlámpák és az infrastruktúra egyéb elemei tájékoztatni tudják az autókat, azzal tudatosabbá tehetnénk a döntéshozatalt.

Szól az autó, ha nem érünk át a zöldön 1

A közlekedési lámpák például tájékoztathatják az autót, hogy mikor váltanak át pirosra vagy zöldre, így a gépkocsi pillanatnyi sebessége és a jel távolsága függvényében kiszámolhatja, hogy odaérünk-e időben, vagy feleslegesen nyomjuk a gázt. A gyalogos átkelőknél lévő lámpák is jelezhetnek: amint megnyomja a gombot a gyalogos, arról tudomást szerezhetünk.

Szintén azonnali tájékoztatást ígér a technológia a friss balesetekről, hirtelen útakadályokról vagy torlódásokról. A rendszer arra is alkalmas volna, hogy egy útjavítás helyszínén attól függően állítsák be a sebességkorlátozást, hogy folyik-e éppen munkavégzés vagy sem.

A Lexus két darab RX 450h F Sport szabadidőjárművet biztosított a kísérlethez, a járműveket különlegesen fejlett érzékelőkkel és vezeték nélküli adatátviteli berendezésekkel szerelték fel; a gépkocsik az adatok küldésére és fogadására egyaránt képesek.