Lelkes autóbuziként a meglehetősen visszafogott 2018 után nagyon vártuk ezt az új évet: jó pár igen ígéretes modell érkezik 2019-ben. Ebben a cikkben összegyűjtöttük azt a tíz fontos modellt, amit ugyan már láttunk valahol a világban, de a magyar utcaképet csak az idei évben kezdik színesíteni – és a tíz legérdekesebb, idén elénk kerülő újdonságot, amelyekről még mi is csak kósza híreket hallottunk.

A hazai piacra hamarosan befutó tíz érdekes újdonság

1, Porsche 911

Igazán erős és drága sportautót már ne rendeljen meg senki, amíg meg nem érkezik a hazai szalonba (igen, abba az egybe, a Szerémi útra) az első 911-es demóautó és nem nézi meg! A kocsit még nem vezettük, csak a jobb első ülésből örömködtünk végig pár kört a Hockenheimringen, de így is igen meggyőző volt ereje és élénksége. Az új modell persze elsősorban nem is vezetési élményből nyújt majd lényegesen többet, mint eleve csodálatos elődje, hanem vezetéstámogató és infotainment-elektronikából.

Ezeket az új autókat hozza nekünk 2019 1

A 992-es röntgenrajza

2, Porsche Taycan

Szupersport-túralimuzin-vásárlók, szintén tessék még kicsit visszatartani! A Porsche elektromos négyajtósa a Panamera-stílust ötvözi majd a Tesla-surrogással. A Taycan igazi újdonsága villanyautóként nem is a nagy teljesítmény (600 lóerő) és a 3,5 másodperces 0-100 lesz majd, hanem az extrém intenzív gyorstöltési kapacitás: állítólag 15 perc alatt lehet majd úgy 400 km hatótávot „tankolni” a kocsiba egy új, 300 kW-os villámtöltési szabványnak köszönhetően. Már persze csak akkor, ha talál is megfelelő szupertöltőt az ember az út mellett. Nálunk még – nem talál.

Ezeket az új autókat hozza nekünk 2019 2

A Mission-e koncepció neve Taycanra változott a szériagyártás kezdetére

3, Toyota Camry

Hosszú szünet után a legjobb pillanatban, a dízel-gyűlölethullám közepén tér vissza az európai piacra az amerikaiak kedvenc Toyotája, a hazai mércével középkategóriásnak számító Camry, hibrid hajtással. A kocsit már vezettük, szemérmesen álcázva, az első hivatalos magyar rendszámú tesztautóra márciusra van ígéretünk!

Ezeket az új autókat hozza nekünk 2019 3

Az utóbbi 15 évben Amerika egyik legnépszerűbb autója volt a Toyota Camry, mely hamarosan elérhető lesz az európai vásárlók számára is, de csupán egyetlen hibrid hajtáslánccal – se dízel, se az USA-ban elérhető V6-os benzines nem lesz

4, Audi e-tron

A kocsit Abu-Dzabiban decemberben már kipróbálhattuk, de a forgalmazás csak idén, az első negyedévben valamikor indul majd meg nálunk. A 408 lóerős, nem sokkal 30 millió alatti induló árral várható villany-SUV a Tesla Model X és a Jaguar i-Pace vásárlóközönsége számára jelenthet új alternatívát, méretben is, árban is a két már meglévő, hasonló jellegű kocsi közé lőtte be az Audi az e-tront.

Ezeket az új autókat hozza nekünk 2019 4

4,9 méter hosszú, inkább Q7 mint Q5

5, Mercedes EQC

A Merci is készül már az e-SUV-piacra. 408 lóerős teljesítményével, 70 ezer euróra ígért (23 millió forint) induló árával az EQC az e-tron olcsóbb konkurensének ígérkezik. Hazánkban 2019 második felében jelenik meg.

Ezeket az új autókat hozza nekünk 2019 5

A vízhűtéses, fedélzeti váltóáramú akkutöltő 7,4 kW-tal tölt, de ha a tulajdonos felszereltet otthonában egy egyenáramú fali töltődobozt, akár háromszoros teljesítménnyel tölthető az akku. A maximális megengedett töltési teljesítmény 110 kW

6, Tesla Model 3

Nálunk hivatalosan továbbra sem árulják a Teslát, de a hazai utakon mégis temérdek újonnan vagy használtan magánimportban behozott, netán törötten importált és itthon megjavított Model S és pár Model X jön-megy, csendesen, tisztán. A Model 3 sokkal olcsóbb, mint a két nagy Tesla, kb. 19 millió forintos német listaára már a BMW i3-mal is versenyképessé teszi. Le mernénk fogadni 50 kWh áram árába (ennyi a kapacitása a legkisebb Model 3 – akkunak), hogy jövőre nálunk is tucatjával jelennek majd meg a magyar zöld rendszámos szürkeimportos kis Teslák.

Ezeket az új autókat hozza nekünk 2019 6

Tesla Model 3

7, Citroën C5 Aircross

A Peugeot 5008 testvérmodelljét nemrég már vezethettük a sivatagban, az idén pedig a magyar piacra is megérkezik a tágas családi szabadidő-autó. Később konnektoros hibrid is jön majd belőle.

Ezeket az új autókat hozza nekünk 2019 7

4,5 méteres hosszával még kezelhető méretű a C5 Aircross

8, SEAT Tarraco

A VW Tiguan AllSpace és a Škoda Kodiaq ikertestvére még nem konfigurálható a hazai SEAT-weboldalon, de ha majd az lesz, okozhat meglepetéseket a piacon a kedvelt VW-technika a divatos formával és a márkára jellemző visszafogott árazással. Amúgy persze semmilyen meglepetést nem okozott, amikor vezettük: egy jó kis korszerű Volkswagen ez is, kiváló használhatósággal és kevés lélekkel.

Ezeket az új autókat hozza nekünk 2019 8

A Tarraco a harmadik és legnagyobb SUV a SEAT kínálatban

9, Audi A1 Sportback

Szögletesebb és mérgesebb dizájnnal jön az új Audi A1. A kocsit még nem vezettük, de heteken belül megjelenik a magyar piacon. Németországban már ára is van: ott az alapmodellt (1.0 TSI) 21 150 euróért, kb. 6,8 millió forintért kínálja a cég.

Ezeket az új autókat hozza nekünk 2019 9

Audi A1 Sportback

10, Škoda Scala

Ugyan még nem vezettük a Rapidhoz meglepően hasonló méretű-jellegű, Mikuláskor bemutatott új Škodát sem, de már mindent tudunk róla. Kivéve az árát. Arra még májusig várnunk kell, és aki mostanában ekkora kocsit keres, várjon is! A Simply Clever márka nem szokott csalódást okozni semmilyen kategóriában, amelyben megjelenik egy-egy pofás, jó árú új modelljével.

Ezeket az új autókat hozza nekünk 2019 10

Škoda Scala

A tíz legjobban várt világpremier

1, Új Volkswagen Golf (és Audi A3 és SEAT Leon)

Minden titkos még, csak az nem, hogy 2019-ben igenis lesz nyolcadik generációs Golf, valamint megérkezik a vele műszakilag azonos SEAT Leon és a vele műszakilag valószínűleg azonos új Audi A3 is. A Golf értékesítése 2020 első negyedévében kezdődhet.

Ezeket az új autókat hozza nekünk 2019 11

Egyelőre ennyi a biztos a 2019-es Golf formájából – ez a legfrissebb, decemberi hivatalos közlés a kocsiról

2, Új, fronthajtású (fúj!) 1-es BMW

Immár nem a BMW kap technikát a MINI-től, hanem gyakorlatilag egy MINI-t árulnak majd elsőkerék-hajtással, BMW-emblémával, 1-es modell néven 2019-től. A kocsi formájáról még csak kémfotókat láthattunk.

3, De bezzeg hátsókerék-hajtású új Alfa Giulietta

Az Alfa pont ellenkező utat jár be, mint a BMW. A semmiből jött, szép és izgalmas Giulia után 2019-ben megérkezik a kisebb, ötajtós új Giulietta is, hátsókerék-hajtással a prémiumosabb feeling kedvéért. Reméljük, hogy ebben a modellben már lesz ESP-kikapcsológomb is, mert a Giuliában (kivéve az 500 lóerős QV csúcsmodellt) nem lehet kikapcsolni a menetstabilizálót, a fix elektronikus mankó pedig sokat elvesz a klasszikus hajtás élvezeti értékéből.

4, Új Land Rover Defender

Az ős-kocka gyártását lezárta a Land Rover. Az idén érkező új modell műszakilag sokkal korszerűbb autó lesz, korábban elektromos változatról is szót ejtett a gyártó mint lehetőségről.

Ezeket az új autókat hozza nekünk 2019 12

Szlovákiában készül majd az új Defender

5, Új Nissan Juke

A Nissan legkisebb szabadidő-autója is generációt vált az idén, nyolc év gyártás után. A második szériáról egy dolgot tudni biztosan: nem lesz már belőle dízel. A kocsi formájáról még csak sejtéseink lehetnek: alighanem a Gripz tanulmány idomai köszönnek vissza róla, a szériagyártáshoz szelídítve.

Ezeket az új autókat hozza nekünk 2019 13

Nissan Gripz koncepcióautó

6, Új Merci GLA

Halad a gőzhenger: a megújult A-osztály és második negyedévre várható CLA után törvényszerű a kis Merci-szabadidő-autó, a GLA új generációjának érkezése. Sok meglepetésre nem számítunk: a jelenlegi GLA a kifutott A enyhén emelt változata tulajdonképpen, az új modellel is bizonyára ezt a receptet követi majd a gyártó.

7, Új Opel Corsa és új Peugeot 208

Állítólag 2020-tól már elektromos hajtással is kapható lesz az új generációs Corsa, amely lényegében nem is Opel lesz már, hanem PSA-modell. Mert micsoda véletlen: a Peugeot 208-ból is pont idén érkezik az új generáció. Mindkét kocsit a Genfi Autószalonon nézhetjük majd meg a maguk valójában.

7, Volkswagen Neo

Három különböző hatótávval, várhatóan Neo néven érkezik a VW új elektromos modellje, egy Golf méretű autó. A Neo csak az első lesz a sorban a VW villamos hajtású termékvonalából, később jön majd egy nagy szedán és egy kisbusz/furgon is. A magyar Volkswagen-szalonokba 2020 első negyedévében futhat be.

Ezeket az új autókat hozza nekünk 2019 14

A VW-nél a teljesen önálló MEB-platformra épülnek a villanyautók a jövőben

8. Kia Soul és E-Soul

A koreai SUV ugyan időközben Niro néven nagyon közeli belső vetélytársat kapott, mégsem tűnik el a Kia kínálatából. Az új modell korszerűsített dizájnnal, de változatlanul hagyott formai alapokkal érkezik az idén, és továbbra is elérhető lesz elektromos hajtással is.

Ezeket az új autókat hozza nekünk 2019 15

Los Angelesben már tavaly év végén bemutatták a 2020-as modellévre tervezett új Soult

9, Honda e-Urban

A viccesen retró kis Honda szerencsére nem maradt koncepciómodell, elektromos hajtással az idén valóban sorozatgyártásba kerül. A gyártó már a tavalyi Genfi Autószalonon vett fel előrendeléseket a kocsira, de a gyártás és utána az európai értékesítés csak őszre-télre indulhat meg.

Ezeket az új autókat hozza nekünk 2019 16

Honda e-urban, négyszemélyes kisautó. Az év végén érkeznek Európába az első példányok

10, Polestar

A Volvo új presztízsmárkája 600 lóerős hibrid sport-túrakupéval mutatkozik be az idén. A kocsi már nem is igazán lesz Volvo, egy kínai gyárban készül majd, de az érdeklődést ez cseppet sem befolyásolja, ahogy az erősen prémiumos árképzést sem: előzetes hírek szerint 45 millió forint körüli összeget kell majd kifizetni a Polestar 1-ért.

Ezeket az új autókat hozza nekünk 2019 17

Polestar 1