A Volvo felfrissítette a D11-es és D13-as dízelmotorcsaládját, melyeket elsősorban az FH, az FM, az FMX modellekhez, valamint a 9700-as és a 9900-as típusszámot viselő távolsági autóbuszokhoz gyártanak. A megújult erőforrások egyfelől teljesítik az Euro VId károsanyag-kibocsátási normákat, másfelől pedig gazdaságosabb üzemeltetést tesznek lehetővé.

A szigorúbb károsanyag-kibocsátási normáknak való megfelelést az új motorvezérlő szoftver, valamint a kipufogógáz-utánkezelő rendszer továbbfejlesztett szigetelése tette lehetővé. Az I-See szoftver feladata, hogy a lehető leghatékonyabban hasznosítsa a teherautó mozgási energiáját. Ennek érdekében az interneten elérhető topografikus térképek alapján dönt az optimális fokozatváltási stratégiáról, valamint a gyorsításról és a fékezésről is. A szoftver frissítése többek között új fokozatváltási stratégiát, valamint a választható vitorlázási funkciót foglalja magába, mely jóval hatékonyabbá teszi a szabadon gurítási funkció (I-Roll) kihasználását.

Diétára fogták a Volvo teherautó- és buszmotorjait 1

A D11-es és D13-as motorokat érintette a frissítés. A képen a nagyobb erőforrás látható.

A felfrissített D13-as motor VDS-5 alacsony viszkozitású olajat használ, a dugattyúiban lévő új olajlehúzó gyűrűk pedig alacsonyabb üzemanyag-felhasználást, valamint kisebb belső súrlódást tesznek lehetővé. Mindez az 500 lóerős változatnál a legszembetűnőbb, mely ugyanazt a sűrítési arányt használja, mint a 420 és a 460 lóerős változatok. A Volvo Trucks szerint ezekkel az apróbb változtatásokkal nagyobb üzemanyag-hatékonyság érhető el, ugyanakkor a teljesítmény és a produktivitás terén sem kényszerülnek kompromisszumokra az üzemeltetők.