Három évvel azután, hogy bemutatkozott az eredeti Cayman GT4 Clubsport (CS), a weissachi stáb újra kitett magáért, és bemutatta a versenyautó új szériáját.
A tömegcsökkentés és a környezeti kompatibilitás jegyében a világon elsőként organikus rostokból szőtt kompozitokból készült a két oldalajtó, valamint a hátsó szárny: ezek ugyanolyan könnyűek és szilárdak, mint a szénszálas anyagok, de len- és kenderhulladékból készülnek.
Az ökotudatosságot ezzel kipipálva a mérnökök a teljesítmény fokozása felé fordították figyelmüket: a teljesítmény 425 lóerő, 40-nel több, mint az előző GT4 CS-é. A váltó hatfokozatú duplakuplungos, a hátsó tengely mechanikus differenciálzárat kapott. Az első felfüggesztés a 911 GT3 Cupból származik, a fékrendszer négy darab 380 mm-es acéltárcsából áll.
A behegesztett bukókerettel, kagylóülésekkel és hatpontos versenyövekkel szerelt GT4 CS tömege mindössze 1320 kg.
Kétféle kivitelben kapható a modell. Az egyszerűbb a ’Trackday’, azaz pályanap nevet kapta. A lengéscsillapítók nem állíthatók, van ABS és ESP, de kikapcsolhatók, széria a klímaberendezés, a tetőbe vágott menekülőnyílás, a kézi tűzoltókészülék és a 80 literes biztonsági üzemanyagtartály.
A ’Competition’, azaz kőkemény versenycélú modell három fokozatban állítható lengéscsillapítókat, 115 literes benzintartályt, kézzel szabályozható fékerőmegosztást, beépített pnematikus emelőt, gyorscsatlakozós versenykormányt (a 911 GT3 R hozadéka), valamint automata tűzoltórendszert kapott.
Előbbi 134, utóbbi 157 ezer euróba kerül, plusz adók. Az együléses, közúti közlekedésre nem alkalmas autók már megrendelhetők, az első példányokat februárban adják át a vevőknek.