Három évvel azután, hogy bemutatkozott az eredeti Cayman GT4 Clubsport (CS), a weissachi stáb újra kitett magáért, és bemutatta a versenyautó új szériáját.

A tömegcsökkentés és a környezeti kompatibilitás jegyében a világon elsőként organikus rostokból szőtt kompozitokból készült a két oldalajtó, valamint a hátsó szárny: ezek ugyanolyan könnyűek és szilárdak, mint a szénszálas anyagok, de len- és kenderhulladékból készülnek.

Két szinten kapható az új Porsche versenyautó 1

Az ökotudatosságot ezzel kipipálva a mérnökök a teljesítmény fokozása felé fordították figyelmüket: a teljesítmény 425 lóerő, 40-nel több, mint az előző GT4 CS-é. A váltó hatfokozatú duplakuplungos, a hátsó tengely mechanikus differenciálzárat kapott. Az első felfüggesztés a 911 GT3 Cupból származik, a fékrendszer négy darab 380 mm-es acéltárcsából áll.

A behegesztett bukókerettel, kagylóülésekkel és hatpontos versenyövekkel szerelt GT4 CS tömege mindössze 1320 kg.

Két szinten kapható az új Porsche versenyautó 27

Kétféle kivitelben kapható a modell. Az egyszerűbb a ’Trackday’, azaz pályanap nevet kapta. A lengéscsillapítók nem állíthatók, van ABS és ESP, de kikapcsolhatók, széria a klímaberendezés, a tetőbe vágott menekülőnyílás, a kézi tűzoltókészülék és a 80 literes biztonsági üzemanyagtartály.

A ’Competition’, azaz kőkemény versenycélú modell három fokozatban állítható lengéscsillapítókat, 115 literes benzintartályt, kézzel szabályozható fékerőmegosztást, beépített pnematikus emelőt, gyorscsatlakozós versenykormányt (a 911 GT3 R hozadéka), valamint automata tűzoltórendszert kapott.

Két szinten kapható az új Porsche versenyautó 28

Előbbi 134, utóbbi 157 ezer euróba kerül, plusz adók. Az együléses, közúti közlekedésre nem alkalmas autók már megrendelhetők, az első példányokat februárban adják át a vevőknek.