Még szeptemberben számoltunk be róla, hogy az angolok nem kevés időt töltöttek a Hungaroringen és közben nem csak az ügyfeleiknek mutatták meg a választék nagyját, hanem a McLaren csúcsmodelljét, a 800 lóerős Sennát is elhozták a magyar pályára. A fő attrakció azonban az új modell volt, a McLaren 600LT, melyről már akkor sokat posztoltak a vállalat Instagram oldalára, most viszont közzé is tették az esemény képsorozatát, melyen bőven akadnak gumifüstösek is.

600 lóerős McLarenek vették be a Hungaroringet 1

A McLaren rengeteg helyen tartott már bemutatót, a világ legtöbb versenypályáját és legegzotikusabb helyeit járták már be és ehhez a népes táborhoz csatlakozott most a Hungaroring is. A Forma-1 korábbi mindenható ura, Bernie Ecclestone szeretett volna versenyt rendezni a vasfüggöny mögött. Ekkor még felmerült Kína, Jugoszlávia és a Szovjetunió és, de végül Magyarországra hívták. Városligeti verseny is szóba került, de az új pálya mindenképp jobb helyszínnek bizonyult ezekhez. A Mogyoródon épülő Hungaroringet 1985. október 1-jén kezdték építeni és mindössze 8 hónap alatt elkészült. Az első F1-es futamot 200 000 néző követte a helyszínen ’86 augusztusában, amikor Nelson Piquet szerezte meg az első helyet, Ayrton Senna és Nigel Mansell előtt.

600 lóerős McLarenek vették be a Hungaroringet 47

A McLaren 600LT az angol sportkocsigyártó versenypályára hangolt, de közúton is használható Longtail sorozatának legfrissebb tagja. Ehhez első sorban lefaragtak az alapot adó 570S súlyából, amit leginkább rengeteg karbon elem használatával tudtak elérni. A karbon kagylóülések például egyenesen a Sennából érkeztek. Összesen 100 kilogrammot faragtak le belőle, így az autó súlya szárazon csupán 1247 kg. Könnyebb és jóval keményebb lett a futómű is, valamint 8 mm-rel csökkent a hasmagasság, 10 mm-rel pedig az első nyomtáv a precízebb kezelhetőség érdekében. Az átdolgozott első splitternek és a hátsó diffúzornak köszönhetően 74 milliméterrel lett hosszabb az autó, mely aerodinamikailag szerencsésebb formát adott neki. Teljesen leburkolták a 600LT hasát is, így 250-es tempónál 100 kg leszorrítóerőt termel.

 

600 lóerős McLarenek vették be a Hungaroringet 48

3,8 literes, duplaturbós V8-as motor dolgozik a McLaren 600LT-ben is, mely 7 500-as fordulatnál adja le 600 lóerős teljesítményét. Mellé 5 500 és 6 500 között 620 Nm nyomaték áll rendelkezésre. Álló helyzetből 100-as tempóra 2,9 másodperc alatt gyorsul, a 200-as osztásig további 5,3 másodpercet kell csak várni. A végsebessége 328 km/óra.

600 lóerős McLarenek vették be a Hungaroringet 49