Sorozatban három alkalommal nyertek a japánok a Nürburgringi 24 órás versenyen, ezért úgy döntöttek a Lexusnál, hogy a 2010 decemberétől két éven át gyártott szupersportautójukból készítenek 50 darabot a legendás pálya tiszteletére az eddigieknél sportosabb formában. A Lexus LFA önmagában is egy autóépítési csoda, melyből csupán 500 darabot készítettek, ez pedig itt a 488-as sorszámú példány, melynek aukción keresnek gazdát.

A Lexus LFA-ból már menthetetlenül méregdrága klasszikus lesz 1

A karosszéria 65 százalékban karbonból készült, az egész autót kézzel szerelték össze egy kifejezetten erre épített üzemben, természetesen Japánban. A V10-es motort a Yamahával együtt fejlesztették és annyira gyorsan képes felpörögni, hogy csak a digitális fordulatszámmérő tudja lekövetni. A kabinban mindent a vevő kérésének megfelelően alakítottak ki, ami a színeket illeti. Természetesen bőrből. Ebben az esetben egészen merész összeállítással kínálják a fehér és piros kombinációjában.

A Lexus LFA-ból már menthetetlenül méregdrága klasszikus lesz 27

Motorja 4,8 literes, 72 fokos hengerszögű V10-es, mely 560 lóerejét 8700-as fordulaton adja le és egészen 9500-ig elpörög. Maximális nyomatéka 480 Nm 6800-nál, de a nyomaték 90%-a már 3700-tól elérhető. Kevesebb mint 4 másodperc alatt gyorsul 100-ra és akár 325 km/órás sebességgel is száguldhat. A Nürburgring Edition 7 perc 14,64 másodperc alatt teljesíti a kanyargós, közel 21 kilométer hosszú pályát, amiről a nevét kapta.

A Lexus LFA-ból már menthetetlenül méregdrága klasszikus lesz 28

A képeken látható, mindössze 80 kilométert futott Lexus LFA Nürburgring Edition az optimista becslések szerint közel 315 millió foritnyi összeget ér majd meg új tulajdonosának.