A megújult Lexus RC F nagyteljesítményű sportkupé alapjaira épül az RC F Track Edition, amelyet jóval több egyszerű optikai csomagnál. A korlátozott példányszámban gyártandó kivitel kifejezetten a márka motorsportban szerzett tapasztalatait hasznosítja, de könnyen kezelhető, kiszámítható formában.
A megújult Lexus RC F nagyteljesítményű sportkupé alapjaira épül az RC F Track Edition, amelyet jóval több egyszerű optikai csomagnál. A korlátozott példányszámban gyártandó kivitel kifejezetten a márka motorsportban szerzett tapasztalatait hasznosítja, de könnyen kezelhető, kiszámítható formában.
Fotó megosztása:
A motorteljesítmény nem változott: az 5,0 literes V8-as szívómotor 477 lóerőt ad le. Az autó aerodinamikai teljesítményét teljes körűen átdolgozták. Szénszálas légterelő idomok ébresztenek optimalizált leszorítóerőt, hátul fix karbonszárnyra cserélték a motorosan kitolható légterelőt – ez a megoldás könnyebb, nagyobb leszorítóerőt (+26 kg) termel, kisebb a légellenállása, és persze még dögösen is néz ki.
Az RC F eleve 70-80 kilóval könnyebb lett a modellfrissítésnél, de a Track Edition mérnökei ennyivel nem érték be. A rugózatlan tömeg csökkentése érdekében a különkiadás Brembo karbon-kerámia fékeket kapott, a 19 colos, kovácsolt keréktárcsák dizájnja az RC F GT3 versenyautótól származik. Ezeknek a változásoknak köszönhetően csak az első tengelyen 25 kilóval csökkent a rugózatlan tömeg.
Szénszálas kompozitból készült a tetőlemez, a motorházfedél, a válaszfal a hátsó ülések mögött, illetve a lökhárító merevítései – ezeknek az idomoknak egy része az egykori LFA komponens-gyártósorán készül! Titánból készül a hangtompító és a végcső, méghozzá alapáron.
Az utastérben Alcantarával kombinált piros bőrkárpitozás, valamint piros szénszálas ajtó- és műszerfalbetétek teremtenek sportos hangulatot. Karosszériaszínből csupán kettő rendelhető: fehér, vagy a kizárólag az RC F Track Editionhöz kínált Nebula matt szürke.
A modell gyártása idén márciusban indul.