A Volkswagen I.D. R és a négyszeres Le Mans-győztes Romain Dumas tavaly nyáron történelmet írt, amikor lealázták Sébastien Loeb öt évvel korábbi, megdönthetetlennek hitt idejét a Pikes Peak-i hegyi felfutó versenyen. A Volkswagen volt itt az első olyan autó, amely 8 percnél hamarabb ért fel a csúcsra.
A cég azóta is fejleszti elektromos versenyautóját, és már ki is jelölték a következő meghódítandó csúcsot: a Nürburgringen szeretnének körrekordot dönteni. Nem abszolút csúcsra törekednek, hanem a leggyorsabb villanyautó címet szeretnék elhódítani – ezt még 2017 tavaszán állították fel egy 1360 lóerős NIO EP9-essel. A másfél millió dollárba kerülő villanyautó 6 perc 45,9 másodperc alatt futotta meg a 20,8 kilométeres kört, ennél kell gyorsabbnak lennie a Volkswagennek.
Az I.D. R csúcsteljesítménye alig több mint fele a NIO EP9-esének (670 LE), de a tömege is jóval kisebb (1110 vs. 1735 kg), érdekes lesz látni, hogyan birkózik meg a feladattal a németek öko-versenyautója.