A balesetek 30 százalékában az elsődleges ütközést követi egy második, és ahogy egyre több autó lesz az utakon, úgy válik ez vélhetően egyre gyakoribbá. A Hyundai új technológiája azonban ilyen helyzetben is védelmet nyújt.

Másodlagos ütközésektől védő légzsákot fejleszt a Hyundai 1

A fő probléma, hogy míg az első ütközés előtt és során az utasok többé-kevésbé kiszámítható pozícióban foglalnak helyet, a továbbiaknál már nehéz megjósolni, hogy merre és hogyan mozdul el testük. A rendszer ezért az első ütközést követően kiértékeli az utasok testhelyzetét és járművön belüli elhelyezkedését, és ehhez mérten áthangolja érzékelőinek érzékenységét. Így a légzsákok második hulláma akár jóval kisebb erőhatásra, azaz hamarabb nyílhat ki, így biztosítva fokozott védelmet.

Másodlagos ütközésektől védő légzsákot fejleszt a Hyundai 9

A rendszer pontos felépítéséről nem tájékoztatott a Hyundai, sem arról, hogy mikor szándékoznak sorozatgyártásban alkalmazni a technológiát.