Belső forrásokra hivatkozva azt állítja a japán Response folyóirat, hogy már akár 2022-ben visszatérhet a Lexus IS F. A japán márka sportrészlegének egykori alapítója szabadságot vett ki a harmadik generációs modell élettartamára, az RC F és a GS F mellett a Toyota nem látta értelmét annak, hogy egy harmadik, azokkal azonos teljesítményű modellel hígítsa a keresletet.
Most viszont változások várhatók. Az eddig világszerte forgalmazott GS szedán mostantól csak Amerikában és Japánban lesz elérhető, globális utódja, az ES viszont elsőkerék-hajtású. Ha a Lexus ragaszkodik ahhoz, hogy kínálatában legyen egy hátsókerék-hajtású sportszedán, akkor nemigen van választása, az IS-ből kell ismét F modellt faragnia.
Azt ugyanakkor tudomásul kell venni, hogy az 5,0 literes V8-as szívómotornak emissziós okokból nincs jövője a piacon. Pótlásáról egyelőre még nem gondoskodott a Lexus: felmerült egy 600 lóerős, 4,0 literes, nyolchengeres turbómotor gondolata, ám az, ha megvalósul egyáltalán, túl sok volna az IS szedánnak. A Response úgy tudja, az LC kupé 3,5 literes V6-os erőforrása jelentheti a megoldást a Lexus számára, bár a 417 lóerős csúcsteljesítmény erőhátrányba helyezné az autót a konkurenciával (Audi RS4 / 450 LE; BMW M3 / 431 LE; Mercedes AMG C 63 / 476 LE) szemben.
Nem zárnánk ki ugyanakkor egy benzin-elektromos hibrid sporthajtáslánc bevezetését sem: ennek a gondolata már korábban is felmerült az esetleges UX F kapcsán.
Képünkön a Response magazin grafikusának fantáziarajza látható a leendő IS F szedánról.