A Magyar Idők a Magyar Elektromobilitás Szövetség javaslataira hivatkozik, amelyek szerint a jogszabályalkotó kiigazíthatná a technológiai alapú szabályozásból fakadó vélt és valós anomáliákat és új alapokra helyezné az előírást. A jelenleg hatályos szabályozás miatt, ami csak annyit határoz meg, hogy a zöld rendszámos autónak 25 kilométert tudnia kell csak elektromos módban is mennie, az is előfordulhat, hogy akár 300-400 lóerős benzin- vagy dízelmotorral ellátott plug-in hibrid járművek tulajdonosai részesülnek az indirekt támogatásokban, vagyis a zöld rendszámban.
A javaslatuk szerint csak olyan plug-in hibridekre kerülhetne zöld rendszám, amelyek az új WLTP-módszer szerint meghatározott mértéknél – tényleges közlekedés közben – kevésbé szennyezőek. (Hogy mi lenne ez a mérték, még nincs tisztázva.) Magyarán az új szabályozásban a technológiai megközelítés helyett – vagyis, hogy van elektromos hajtás is az autóban – elsősorban a környezetvédelmi, emissziós megfontolásokat tartanák szem előtt. Mindez tehát nem azt jelenti, hogy a technológiával van a baj, ezért semmiképpen sem lenne célravezető fűnyíróelv alapján elvenni a zöld rendszámot az összes plug-in hibridtől.
Ungár János, a Magyar Elektromobilitás Szövetség elnöke szerint ráadásul a kibocsátás szerinti szabályozás a differenciált támogatáspolitika bevezetését is megalapozná. Egy ilyen feltételrendszer a szakértő szerint további nagy lendületet adhatna az elektromobilitás hazai fejlődésének is. Megfontolandó szerinte az is, hogy a támogatási rendszer a tehergépjárművekre, valamint a motorkerékpárokra is vonatkozzon.