Mint korábban gyári forrásokra hivatkozva megírtuk, új budapesti trolik mindegyike már kivétel nélkül negyedik generációs változat lesz.

A fővárosban nem ismeretlen a lengyel Trollino: az első és a harmadik generációból már közlekedik egy adag. A 2015-16-ban forgalomba állított 36 darab trolihoz képest a mostaniak még alacsonyabb belépőmagassággal és könnyebb karosszériával rendelkeznek. Valamennyi alacsonypadlós, fedélzetükön nemcsak a babakocsival, hanem a kerekesszékkel közlekedők utazása is lehetséges. A szólón 64, a csuklóson pedig 105 fő utazhat összesen.

Ilyen tűzpiros Solarisszal gazdagodott Budapest 1

Ilyen tűzpiros Solarisszal gazdagodott Budapest 2

A 10 szóló és 11 darab csuklós trolibusz a műszaki teszteket követően legalább 2000 ezer kilométert teljesít próbafutásképpen, utasok nélkül. Az újdonságok csak ezt követően állhatnak forgalomba Budapesten. Korábban megkérdeztük a BKV-t, hogy beszámolhatunk-e az új trolik első budapesti kilométereiről, a próbafutás közben, de azt a választ kaptuk, hogy azok nem sajtónyilvánosak.

Az új  fővárosi troliflotta első darabja egyébként egy csuklós változat volt, mely tréleren érkezett Csehországból Budapestre. Bár a járművek a lengyelországi Solaris-gyárban készültek, a Škoda hajtáslánc  Plzeň-ben kerül a trolikba.