Miután a német haderő megszállta Csehszlovákiát, hamar népszerű lett a náci tisztek körében a Tatra 87-es modellje, ugyanis szó szerint száguldani lehetett vele. Hitler is úgy nyilatkozott róla, hogy ez a jövő autója. Ezért talán nem is véletlen, hogy a Volkswagen Bogár szemből szinte kiköpött mása a Tatra 87-nek. Azt tudtad, hogy 1961-ben a VW hárommmillió márkás kárpótlási díjat fizetett a csehszlovákoknak, mert „lemásolták” az autójukat? Na de vissza a náci gyilkos autóhoz.

A Tatra 87 korának egyik leggyorsabb hétköznapi autója volt, ugyanis képes volt elérni a 160 km/órás sebességet, amely nagyrészt áramvonalas formájának volt köszönhető (alaktényezője 0,36). De, hogy kicsit mi magyarok is büszkélkedhessünk, ezen remek karosszériáért Járay Pál is felelős, akit az aerodinamika egyik úttörőjének tartanak.

A T87-et 3 literes, léghűtéses V8-as hajtotta, 85 lóerővel, az alacsony légellenállásnak köszönhetően pedig fogyasztása 12 liter környékén alakult, amely igen jó értéknek számított, a hasonlóan erős autók lazán felszippantottak 20-30 litert 100 kilométeren. A fekete levest azonban ott szürcsölték be a nácik, amikor nem számoltak azzal, hogy a csehszlovák modell futóműve bizony nem arra van hangolva, hogy nagy sebességgel vegyenek be éles vagy csak közepesen éles kanyarokat. Állítólag számtalan német tiszt vesztette életét úgy, hogy elszálltak a kanyarban a Tátrákkal.

Nyitókép: gettyimages