Csaknem a kerékdobokig nyúló, extrém széles elülső légbeömlőiről nem nehéz azonosítani az Audi TT RS-t. Ennél is látványosabb azonban a méretes, rögzített hátsó szárny; a frissen tervezett aerodinamikai elem méltón koronázza a diffúzorral és két ovális kipufogóvéggel megindított fart.
A fényszóró minden kivitelben LED-es. Felárért adaptív mátrix-LED-reflektor is kérhető. Szintén opciós az OLED (organikus LED) tolatólámpa, amely háromdimenziós kialakítással és a gyújtás ráadásakor látványos fényshow-val szórakoztat.
Az öthengeres, 2,5 literes motor legnagyobb teljesítménye kerek 400 LE, a maximális forgatónyomaték 480 Nm 1950-5850/perc között. Álló helyzetből 3,7 mp alatt gyorsul 100 km/órára az autó, a végsebesség opcióként 280 km/órára növelhető.
A quattro hajtás és a kormányzás hangolása, a hétfokozatú DSG váltó vezérlése, a gázreakciók és a kipufogóhang a kormányról kiválasztható üzemmódtól függően változik.
A menetkész tömeg csupán 1450 kg (kupé). Opciós a piros féknyereg, valamint az adaptív sportfutómű.