A Forma-1 jogait 2016 legvégén megvásárló amerikai Liberty Media a nagy tervekkel érkezett, de a tapasztalatlanságuk, a viszonyokat illető tájékozatlanságuk és a csapatok ellenállása miatt nem jutott sokra két év alatt.
Legutóbb a múlt héten futott bele váratlan pofonba a Forma-1 vezetése, amikor a versenyszervezők jelentős része közös közleményben kritizálta a Libertyt, de a csapatokkal sem sikerült még zöld ágra vergődni a 2021-es szabályokat illetően, a motorgyártók pedig egyszerűen megfúrták, elbuktatták az új formula bevezetését.
Az F1 korábbi urával, Bernie Ecclestone-nal jó viszonyt ápoló Red Bull-főnök, Christian Horner szerint a Liberty rosszul tette és teszi, hogy demokratikus(abb)an igyekszik irányítani.
„Nos, Bernie-ről sosem szövegelt egyik versenyszervező sem, ha megtették volna, a következő évben már nem lett volna futamuk. Ő egész másképp intézte a dolgokat. A gond az, hogy a Liberty a demokratikus módszerekkel próbálkozik. A versenyszervezők a Libertytől sokkal többet kapnak a szabadság, a lehetőségek tekintetében, mint eddig, de minél többet kapnak, ösztönösen annál többet akarnak. Bernie-nél rend volt és fegyelem, diktatúra volt, és ha nem tetszett, a következő évben nem volt versenyed.”
Horner kiemelte, hogy szerinte a Libertyt meglepetésként érte, hogy a Forma-1-ben a nyilvánosság előtt zajlanak a viták, az amerikai sportoknál nem ezt szokták meg, de „nem feltétlenül lehet az amerikai sportok módszereit alkalmazni egy 60-70 éves, globális világbajnokság esetében”.
A kérdésre, hogy vajon a Liberty alulbecsülte-e az F1 irányításának nehézségét, Horner így felelt: „Egyértelműen. Szerintem azt hitték, hogy csak le kell szakítani a gyümölcsöt a fáról, de kiderült, hogy ennél sokkal nehezebb a dolog.”
A Red Bull-főnök ugyanakkor elismerte a Liberty eredményeit is a digitális jelenlét komoly kiterjesztésében, az e-sportos kezdeményezést, a szurkolói fesztiválokat is a sikerek közé sorolta, de megjegyezte, hogy hiába csinosítgatnak, hájpolnak egy filmet, ha az nem izgalmas, nem tartalmas, a közönség végül nem fogja megnézni, így a Forma-1-ben is a tartalmat kell feljavítani a 2021-ben kezdődő új korszakra.
„A csapatoknak meglesz a maguk véleménye, mindenki védi a saját érdekeit, de tulajdonosként a Libertynek bele kell állnia, meg kell mondania, hogy ilyennek és ilyennek akarjuk a Forma-1-et, ezek a szabályok, ilyenek lesznek a pénzügyek, aztán tessék csinálni!”
„A legfőbb kérdés az, hogy mi is az elképzelésük 2021-re a Forma-1-ről, mind a sport és a szabályok, mint a pénzügyeket illetően. Úgy tűnik, a motorok maradni fognak, itt az lesz a legfontosabb, hogy elérjük, hogy az erőforrások ne legyenek olyan hangsúlyosak a teljesítménykülönbségeket illetően, mint a hibridkorszak első négy-öt évében.”
„Hogy a Liberty-e a megfelelő vezetés a Forma-1 számára? Erre csak az idő adhat választ. Az alapján ítélhetjük majd meg, hogy 2021-re mivé alakul az F1.”