2012-ben jelent meg a Toyota és a Subaru közös fejlesztése, a 2+2 üléses GT86 (vagy Subaru BRZ). A márka ekkor indult el a sportos visszatérés útján, ekkor csatlakoztak a megbízhatósági vb (WEC) mezőnyéhez, valamint később a rali-világbajnoksághoz is.

Ebben a szellemben készültek a japán utcai autói is, és a legtöbb modell vonásait sportosabbra húzták. A GT86 2017-ben ugyan ráncfelvarráson esett át, ám új modell nem jelent meg belőle, miközben a legendás Suprát is feltámasztották a BMW segítségével.

Mivel a GT86 már a kifutás szélén áll, kétségessé vált a tényleg nagyszerű vezetési élményt nyújtó sportautó jövője. Azonban nemrégiben a Toyota észak-amerikai szóvivője, Nancy Hubbell elmondta, a GT86 „ilyen vagy olyan formában életben marad”. Ahogy Tojoda Akio, a márka elnöke a 2020-as Supra leleplezésekor elmondta, „a Toyota izgalmas járműveket kíván építeni, és ebbe a sportautók is beletartoznak. A GT86 régóta tagja a Toyota modellcsaládjának, és a tervek szerint az is marad.”

Az még nem világos, hogy ez pontosan mit jelent, de ez mindenféleképpen bizakodásra ad okot. Egy forgatókönyv szerint lehetséges, hogy a Toyota ismét fáklyahordozóvá nevezi ki a GT86-ost, és a második generációs kupé lenne a Toyota első hibrid sportautója.