Ma már a legtöbb gyártó a hatékonyság jegyében globális modellpalettát tervez, tehát Los Angelestől Berlinen át Tokióig mindenhol ugyanazt a modellt kínálja a vásárlóknak. Legfeljebb egy kicsit a helyi piac igényeihez igazítva. Bár MQB platfomra épül, mint a modellek többsége és a technikája is azonos, sőt minden eleme nagyon ismerős, a beltér kezelőszervei is pontosan olyanok, melyeket megszokhattunk a Volkswagentől, mégsem jön európai piacra a Jetta GLI, melyet most mutattak be Amerikában.

Ebből a sportos Volkswagenből nem kap Európa 1

A Golf és a Passat között lévő négyajtós sportos változatát a megszokottól eltérően GLI-nek hívják, de stíluselemei változatlanok. A hűtőrácson, a féknyergeken és a típusjelzésen megjelenik a sportosságot sugalló piros szín, ahogyan a beltérben is a lapított aljú kormány, valamint a fekete bőrülés varrásain. A Jetta GLI sportosabb, ültetett futóművet és LED-es lámpákat és opcióként adaptív lengéscsillapítókat kap.

Ebből a sportos Volkswagenből nem kap Európa 21

A motortérben a már megszokott 2 literes TSI található, a négyhengeres turbómotor itt 228 lóerőt teljesít, ami mellé 350 Nm nyomatéka van. Alaphelyzetben hatgangos kéziváltó jár hozzá, felárért 7 sebességes duplakuplungos automatával rendelhető.