Az afrikai Fokvároshoz közeli autópályán történt a baleset, amelyet a felüljárón várakozó fiatalok vettek fel mobillal. A BMW F80 M3 igen nagy sebességgel pörög végig a szalagkorláton.
Az M3 háromliteres turbómotorja 431 lóerős, nyomatéka 550 Nm. Ugyan a turbó egyfajta kényszer volt a BMW-nél a károsanyag-kibocsátás visszaszorítása miatt, de ezt a lehető legeslegjobb módon oldotta meg az M GmbH. A két csekély tehetetlenségű csiga semmilyen, a konstrukcióra jellemző működési hátránnyal nem rendelkezik. Gyakorlatilag nincs érezhető turbólyuk, a gázpedál legenyhébb érintésére is ugrik a fordulatszám, egészen 7500-ig. Tudjuk, mert kipróbáltuk.
Az előd V8-as gázreakcióját csak sportmotorokhoz lehetett hasonlítani, a mostani turbót pedig csak az előd V8-ashoz. A rosszul adagolható és uralható turbómotorok sorába sem kell beállnia az M3-asnak, tökéletes példa, hogy esőben is finoman működik, hiába a maximum 1,25 baros töltőnyomás. A nyomaték miatt nyilván nem egy szívómotor karakterisztikája az övé, de amíg ezt sikerül tapadásban tartani, addig ezt úgy hívják: lépéselőny.