A spanyolországi Barelonában hétfőn reggel megkezdték a Forma-1-esek az előszezoni tesztelést, az első napon nagyot villantott a Ferrari és Sebastian Vettel.
Restarting the program! #Seb5 #SF90 #F1Testing pic.twitter.com/lcJLKAmpAF
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 18, 2019
A Scuderia négyszeres világbajnok német pilótája délelőtt 1:18,161-es kört futott a Pirelli C3-as (a tavalyi lágynak) keverékén, ezzel az idővel senki sem bírt a nap folyamán. Vettel délután már a hosszú etapokra koncentrált, összesen 169 kört tett meg, közel három versenytávot húzott le, azaz a vörös autó megbízhatósága is hibátlan volt.
Carlos fires up and leaves the garage before carrying out a launch at the end of the pitlane. #F1Testing pic.twitter.com/mnTGyxHchx
— McLaren (@McLarenF1) February 18, 2019
Délelőtt még mindenki nagyon messze volt a Ferrari csúcsától, délután azonban sikerült közelebb kerülni hozzá, a nap második legjobb idejét Carlos Sainz produkálta a McLaren-Renault-val, úgy is, hogy kora délután műszaki hibával állt le a pályán, harmadszor is előhívva a megszakítást jelző piros zászlót.
Romain Grosjean az idén már fekete-aranyban nyomuló Haas volánjánál a harmadik lett, igaz, ő már egy másodperccel lassabb volt a Ferrarinál, ráadásul az amerikai csapat egy versenytávot sem teljesített hétfőn. A Haas délelőtt az üzemanyagrendszer hibája miatt áll le egyszer a pályán, ez hozta a második megszakítást.
Bár a nap elején volt egy kis fennakadás, a Red Bull végül tisztességes első napot produkált a Honda motorjával, Max Verstappen ugyan semmi látványosat nem csinált, de azért két versenytávot beletett az RB15-ösbe.
The best shots from an action packed first day of testing 💪 Full gallery 📸👉 https://t.co/5jh4UdQSop #F1Testing pic.twitter.com/IclUZ4lRtw
— Red Bull Racing (@redbullracing) February 18, 2019
Az Alfa Romeó-s Kimi Räikkonen rosszul kezdett, a teszt kezdete után öt perccel, legelső körén a kavicságyban kötött ki az autóval az 5-ös kanyarban – ő okozta az első piros zászlós szakasz. Sem a finn, sem az autó nem sérült meg, a 2007-es világbajnok így szorgalmasan körözgetve végül 128 körrel zárta a napot, igaz, úgy ahogy kezdte: egy perccel a vége előtt a pályán állt le, újra előhívta a piros zászlót.
First morning back, and it wasn't smooth running for all the drivers 👀 #F1Testing #F1 pic.twitter.com/3cD2f88BQO
— Formula 1 (@F1) February 18, 2019
A Red Bullhoz, pontosabban a Toro Rossóhoz visszatért Danyiil Kvjat lett a 6., az orosz délután egy kicsit már csatázgatott is Lewis Hamiltonnal a pályán. Az ebédszünetig ugyan Sergio Perez tudott a legközelebb kerülni Vettelhez, ám a Racing Pointnál a nap nagy részében az autó gyermekbetegségeivel küszködtek, 30 kör jött össze, meglátszik, hogy náluk kimaradt a filmezésbe csomagolt shakedown (bejáratás).
Pushing on 💪 37 laps for Lewis to take W10 past the 100 lap barrier on day one! #F1Testing pic.twitter.com/eveAn1eosN
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 18, 2019
A Mercedes és a Renault is mindkét versenyzőjét bevetette az első napon, de sem Valtteri Bottas és Lewis Hamilton, sem Nico Hülkenberg és Daniel Ricciardo nem erőltette a gyors köröket, így ez a négyes zárta a mezőnyt.
A késésben lévő Williams autója csak délelőtt érkezett meg a pályára, majd a nap közepén jelezték, hogy még kedden sem lehet számítani arra, hogy a pályára gurul az FW42-es, talán szerdán, Robert Kubicával kezdik a tesztelést.