A mezőnyből egyedüliként a Williams-csapat nem kezdte meg hétfőn a tesztelést Barcelonában, a tavaly a konstruktőri bajnokság utolsó helyén záró brit alakulat egyszerűen nem készült el a 2019-es modellel, a múlt hétvégén csak az idei szárnyakkal és festéssel ellátott bemutatóautót vitték Spanyolországba fotózni és azt mozgatták hétfőn délelőtt is.
A Thejudge13 Forma-1-es blog egy F1-es fórum bennfentes tagjára hivatkozva arról ír, hogy komoly a baj a 80-as, 90-es évek egyik legsikeresebb alakulatánál, ugyanis Grove-ban egyszerűen félretervezték, majd -gyártották a fékrendszer elemeit, azok egyszerűen nem illeszkednek, azonban ez csak a múlt hét folyamán, az autó összeépítésekor derült ki. Természetesen azóta nekiláttak az újratervezésnek, majd a jó elemek legyártásnak, a problémamentes egyéb alkatrészek pedig már úton is vannak Spanyolországba, azonban az is sikernek számít majd, ha az FW42-es szerda délután a pályára léphet.
A fentiekre persze könnyen legyinteni lehet azzal, hogy az interneten bárki bármit mondhat, de az állítások hitelességét jelentősen növeli, hogy a mostani híreket bedobó illető a múlt hétfő leleplezést megelőzően pontosan tudósított a leendő új főszponzor kilétéről és az új festésről ugyanott.
Ráadásul fórumos pletykáknál fajsúlyosabb dolog is megjelent hétfőn, a BBC F1-es szakírója, Andrew Benson is aggasztó dolgokat hallott a maga williamses forrásaitól: a 2019-es autónál mellényúltak az aerodinamikai szabályváltozásoknak, így az FW42-es még a tavalyi modellnél is két másodperccel lassabb(!) lehet, miközben a többiek előrébb lépnek, így a Williams végképp leszakadhat a mezőnytől.
Ha fele is igaz a fentieknek, Robert Kubicára, Georgre Russellre, a de facto csapatfőnök Claire Williamsre, a Mercedestől 2017 végén érkezett technikai főnök Paddy Lowe-ra különösen keserves év vár, hogy az alapító Sir Franket ne is említsük…