Itt az új szezon, új “előzést segítő” aerodinamikai szabályok léptek életbe a forma 1-ben. Hozzányúltak többek közt az első szárnyakhoz, amelyek szélesebbek és egyszerűbb felépítésűek lettek, valamint a hátsó szárnyakhoz is, amelyek a DRS hatékonyságát hivatottak segíteni. Az új szabályokat illetően azonban vannak kétségek egyesekben.

A ferraris Sebastian Vettel nyilatkozatában a „csúnya” jelzővel illette az új első szárnyat: “Kifejezetten csúnya. Túl széles szerintem, nem tudom miért tettük ezt!” – mondta, majd feltette azt az egyszerű kérdést, hogy miért kellett szélesebbre tervezni a szárnyat az előzések könnyítése érdekében, ha 2017-re ugyanezen okból keskenyítették őket.

Sem ő, sem a pilóták egy része nincs meggyőződve arról, hogy az új aerodinamikai változtatások könnyebbé teszik az előzést.

Egy másik változás 2019-re a magasabb hátsó szárnyak.

Amikor megkérdezték a motor teljesítményjavulásáról, amiről a csapat korábban pozitívan nyilatkozott, a renault-s Nico Hülkenberg azt válaszolta: „Sokkal nagyobb a légellenállás a nagyobb hátsó szárny miatt, így nyilvánvalóan kevésbé érezhető. Olyan, mintha egy fékernyőt húznánk az egyenesekben. Csak a hatalmas hátsó szárnyat látod a tükörben, nyilvánvalóan ez hatással van a motorerő érzékelésére is.”

Az idei évtől az autók 5 kg-mal több üzemanyagot vihetnek magukkal a futamra, de kérdés, hogy a nagyobb légellenállással növekvő fogyasztás miatt lesz-e ennek érzékelhető előnye, vagy marad a spórolás, a szabadon futás.

„A kérdés az, hogy ez elég-e?” – mondta Kevin Magnussen, a Haas versenyzője. „Szerintem a plusz üzemanyag nagy részét az új első és hátsó szárnyak által megnövekelt légellenállás fogja felemészteni. Tehát meglepődnék, ha teljesen eltűnne a spórolós vitorlázás.”

F1: Fékernyő és hideg gumik – ez lenne a megoldás? 1

Magnussen csapattársa, Romain Grosjean a gumimelegítésre vonatkozó újítással nem elégedett, szerinte a hátsó abroncsokra előírt maximum 80 Celsius-fok kevés, legalábbis a hűvös Barcelonában.

“Azt hiszem, hárman is megpördültünk a körükön” – mondta Grosjean a Motorsport.com-nak. „Új gumimelegítési hőmérsékletet írtak elő, ami 80 Celsius-fok, és amikor a pálya 4 fokos, akkor egyszerűen nem működnek az abroncsok, hogy őszinte legyek.”

A mai teszt során Grosjean, Charles Leclerc, Pierre Gasly is megpördült, de hétfőn Vettel, Kimi Räikkönen és Hülkenberg is így járt.