Röviden – DS 7 Crossback 2.0 BlueHDI EAT8 | |
---|---|
Mi ez? | A PSA prémiummárkájának középkategóriás szabadidő-autója, a tesztautós esetben csúcsfelszereltséggel |
Mit tud? | Kényelmes, tágas, a teret nagyvonalú hatékonytalansággal kihasználó jópofa hétköznapi családi autó |
Mennyi? | A legolcsóbb DS 7 Crossback 130 lóerős, 1,2 literes benzinmotorral, kézi váltóval 8,99 millió forint. A dízel tesztautó a sok extrával kb. 17 millió |
Kinek szól? | A DS 7 a márka első éveiben azok számára lesz kézenfekvő választás, akik maradnának a francia kocsinál de felfelé vágynak ki a Citroën-Peugeot ügyfélkörből. A német prémiummárkák vagy akár csak a Volvo, Jaguar ügyfélkörének elhódításához még kell idő a brandnek |
Sok repülő vasfog folyik még le a Dunán, mire az európai autóvásárlók fejéből eltűnik a DS rövidítés elé automatikusan, kényszeresen beugró Citroën szó. Tudja ezt a PSA-konszern is: nem hivatalosan úgy húsz évre becsülik az új prémiummárka bejáratódásának idejét. Egyelőre a DS nem más, mint egy francia alternatíva a német prémiumautókat drágálló vagy azoktól idegenkedő vevőknek a Jaguar, Volvo, Alfa és hasonlók mellett, alig tűnik önállóbbnak, mint a Fordnál a Vignale-modellek. Pedig itt Peugeot vagy Citroen formában nem kapható modellek vannak. Egyedi külső, azonos technika.





A DS 7 Crossback méretében a kompakt és a középkategóriás szabadidő-autók mezsgyéjén helyezkedik el, vetélytársainak nevezhető a Volvo XC60, a BMW X3-X4, a Lexus NX, a Jaguartól az E-Pace és az F-Pace is, de a Kuga Vignale is nagon hasonló méretű, jellegű autó. Persze az autóvásárlók jellemzően nem úgy döntenek, hogy írnak egy ellene-mellette listát a sok hasonló kocsiról, hanem beleszeretnek egybe, majd megmagyarázzák maguknak, hogy az a legjobb. A nagy kérdés, hogy a DS 7 Crossback-be bele lehet-e szeretni.