A hálózatról tölthető hibrid teherautó akár 10 kilométert is megtehet tisztán elektromos üzemmódban, ezért a legtöbb fuvar csendesen, üres utakon végezhető el. A jármű alapvetően egy külső raktár és Stockholm belvárosa közötti 22 kilométeres úton közlekedik nap mint nap, a városközpontba érve pedig automatikusan elektromos üzemmódra vált.

Mindez a Scania Zone fejlesztésnek köszönhető, amely a hálózati kapcsolaton keresztül, az előre meghatározott zónákba lépve automatikusan az érvényes szabályozásokhoz igazítja a jármű működését. A Scania Zone odafigyel az érvényben lévő sebességkorlátozásokra, valamint a károsanyag-kibocsátási előírásokra is. A teherautó ráadásul nem hagyományos gázolajjal, hanem hidrogénezett növényi olajjal (HVO) közlekedik, amelynek eredményeképpen 90 százalékkal alacsonyabb a szén-dioxid-kibocsátása más, hagyományos üzemű társaihoz képest.

A teherautó tesztjére a Civitas Eccentric nevű EU-s kezdeményezés keretében kerülhet sor, amelynek célja, hogy az elővárosi kerületekben élőknek fenntartható közlekedési rendszereket, a városközpontok számára pedig károsanyag-kibocsátástól mentes logisztikai megoldásokat hozzon létre. A kezdeményezés résztvevői Stockholm (Svédország), Madrid (Spanyolország), München (Németország), Rusze (Bulgária) és Turku (Finnország).

A jármű közlekedéséhez külön engedélyre volt szükség, mivel ilyen jellegű teherautók nem dolgozhatnak éjszaka a svéd főváros belvárosában. A teszt éppen azért lehet úttörő, mert így a jövőben a kiskereskedelmi fuvarokkal foglalkozó teherautók elkerülhetik a reggeli csúcsforgalmat.